آزمایش راکت جدید بالستیک مافوق صوت توسط چین + ویدیو

© Photo / WeiboКитай продемонстрировал сверхзвуковую противокорабельную ракету YJ-21
Китай продемонстрировал сверхзвуковую противокорабельную ракету YJ-21 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2022
عضو شوید
ارتش چین ویدیوی جدید منتشر کرده که در آن آزمایش یک راک بالستیک مافوق صوت جدید از ناو 055 مجهز به راکت‌های هدایت شونده را نشان می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ساوث چاینا مورنینگ پست" اگرچه ارتش چین ویدیوی این آزمایش راکتی را در روز چهارشنبه منتشر کرده اما به تاریخ انجام آن اشاره‌ای نکرده است.
ارتش چین اعلام کرد، راکت مافوق صوت جدید آزمایش شده "وای جی 21 یا ایگل استرایک 21" نام دارد.
هفته گذشته رزم ناوهای چین از نوع 055 برای برگزاری یک رزمایش در دریای زرد شرکت کردند. کارشناسان معتقدند این آزمایش راکتی در این رزمایش انجام شده است.
پیش از این، نوبو کیشی، وزیر دفاع جاپان گفته بود که چین تعداد زیادی راکت کوتاه برد به سمت تایوان مستقر کرده که می‌توانند جزایری در منتهی الیه جنوب غربی جاپان را هدف قرار دهند. وی خاطرنشان کرد: گروه‌بن چینی راکت‌های میان‌برد DF-21 و DF-26 می‌تواند اهدافی را در بخش وسیعی از منطقه اقیانوس آرام هدف قرار دهد.
هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معنی است که این نوع راکت‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (5 ماخ) یا بیش از 6100 کیلومتر (3800 مایل) در ساعت حرکت کنند و حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از راکت سنتی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала