ترودو: گروه طالبان کار بیرون شدن پناهندگان افغانستانی را دشوار کرده است

© AP Photo / Jens MeyerJustin Trudeau, Prime Minister of Canada speaks on the first day of the Munich Security Conference in Munich, Germany, Friday, Feb. 14, 2020.
Justin Trudeau, Prime Minister of Canada speaks on the first day of the Munich Security Conference in Munich, Germany, Friday, Feb. 14, 2020. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2022
عضو شوید
نخست وزیر کانادا تاکید کرده است، که در همکاری با کشورهای دیگر کار روی بیرون شدن افغانستانی های واجد شرایط جریان دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، به دنبال انتقادات گسترده از کندی روند ورود پناهندگان افغانستانی به کانادا، جستین ترودو، نخست وزیر این کشور گفت: حاکمیت طالبان مانعی در برابر بیرون کردن و اسکان پناهندگان افغانستانی در کانادا است.
او تاکید کرد، که در همکاری با کشورهای دیگر کار روی بیرون کردن افغانستانی های واجد شرایط جریان دارد.
Премьер-министр Канады Джастин Трюдо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
نخست وزیر کانادا: سرعت فروپاشی افغانستان همه را غافل گیر کرد
به نقل از خبرگزاری کندین‌پرس، ترودو اذعان کرد که برخلاف جدول زمانی پیشین حکومت، کار طی مراحل پذیرش و اسکان ۴۰ هزار پناهجوی افغانستانی به دشواری به پیش می‌رود.

ترودو گفت، که طالبان کمکی به تلاش‌های حکومت کانادا برای بیرون کردن پناهجویان واجد شرایط از افغانستان نمی‌کند، اما حکومت کانادا در حال هماهنگی و کار با برخی کشورهای منطقه و جهان برای کمک به این افراد برای بیرون شدن از افغانستان است.

در حال حاضر، بیش از ۱۰ هزار پناهجوی افغانستانی در ۸ ماه گذشته وارد کانادا شده اند.

پشتیبانان پناهجویان افغانستانی می‌گویند، که طالبان تنها مانع در برابر افغانستانی های واجد شرایط نیست. یک شبکه متشکل از نظامیان پیشین کانادایی اعلام کرد که فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند. این شبکه یکی از گروه‌های عمده فعال برای بیرون کردن همکاران پیشین افغانستانی نیروهای کانادایی در افغانستان بود.

اولیور تورن، رئیس این شبکه می‌گوید که موانع اداری مانند داشتن اسناد و مدارک معتبر، دست و پای آنان را برای بیرون کردن همکاران افغانستانی شان بسته است. او از حکومت کانادا می‌خواهد که خدمات قونسلی خود را در افغانستان از سر بگیرد.
دنیس تامپسن، جنرال بازنشسته و عضو این شبکه می‌گوید، که ۷۰۰ افغانستانی واجد شرایط ورود به کانادا به علت نداشتن ویزه بیرون شدن در پاکستان گیر مانده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала