علاقمندی یک شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در بخش پروسس جلغوزه

© Photo / MOAAافزایش 12 درصدی حاصلات جلغوزه در افغانستان
افزایش 12 درصدی حاصلات جلغوزه در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2022
عضو شوید
یک شرکت چینی می‌خواهد جلغوزه افغانستان را پس از بسته بندی در کشور به چین صادر کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسوولان اتاق تجارت و صنعت افغانستان می‌گویند که، رئیس یک شرکت چینی به نام امین زونگ، در دیدار با مسوولان این اتاق از بهر سرمایه‌گذاری در بخش پروسس جلغوزه علاقه‌مندی نشان داده است.
اعضای سکتور خصوصی می‌گویند که در صورت پروسس شدن جلغوزه افغانستان در کشور، به نام خود افغانستان به بازارهای بین‌المللی صادر خواهد شد.
به گفته اتاق تجارت و سرمایه گذاری، بخشی از جلغوزه افغانستان در گذشته به پاکستان صادر می‌شد و شرکت خصوصی امین زونگ پس از بسته بندی در پاکستان، آن را به چین صادر می‌کرد.
حالا این شرکت می‌خواهد در بخش پروسس و بسته بندی محصول جلغوزه در افغانستان سرمایه‌گذاری کند و جلغوزه‌های پروسس شده در افغانستان را مستقیماً به چین صادر کند. مسوولان اتاق تجارت می‌افزایند که با اجرای این سرمایه‌گذاری جلو قاچاق جلغوزه خام از کشور نیز گرفته می‌شود.
محمد یونس مهمند، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که: "ما با شرکت‌های چینی صحبت کرده‌ایم و آن‌ها مشتاق هستند تا در قسمت پروسس جلغوزه در افغانستان سرمایه‌گذاری بیشتری کنند".
مسوولان اتاق صنایع و معادن نیز سرمایه گذاری تاجران چینی در افغانستان را تایید کرده و می‌افزایند که با این سرمایه‌گذاری علاوه بر ایجاد شغل برای هزاران تن در سراسر کشور، از قاچاق جلغوزه از کشور نیز جلوگیری می شود.
شیرباز کمین زاده، رئیس اتاق صنایع و معادن می‌گوید که: "ما با سرمایه گذاران چینی که در نقاط مختلف کشور از جمله جلغوزه سیاه سرمایه‌گذاری می‌کنند صحبت کرده ایم و این سرمایه‌گذاری ها در کشور ما بسیار مورد نیاز است".
جلغوزه سیاه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
قاچاق بیش 700 میلیون دالر جلغوزه به بیرون از افغانستان
آگاهان اقتصادی همچنین از هرگونه سرمایه گذاری خارجی در کشور استقبال می‌کنند و می‌افزایند که این سرمایه گذاری می‌تواند به مدیریت بحران اقتصادی در افغانستان کمک کند.
طالبان از زمان روی کار آمدن همواره از سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواسته است که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و علاوه بر تامین امنیت در همه زمینه‌ها با سرمایه‌گذاران همکاری خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала