انگلیس متخصصان خرابکاری را به اوکراین اعزام کرد

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
عضو شوید
انگلیس گروه هایی را در حومه لویو برای انجام اقدامات خرابکارانه اعزام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از کارمندان سازمان های نظامی روسیه به نقل از منبعی آگاه در نیروهای مسلح اوکراین اظهار داشت، حداقل دو گروه متشکل از حدود 20 متخصص در اقدامات خرابکارانه و جنگ چریکی از سرویس هوایی ویژه بریتانیا(SAS) به محل کندک هوانوردی نیروی هوایی اوکراین در حومه لویو منتقل شدند.

این منبع آگاه گفت: " بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع در نیروهای مسلح اوکراین، از شهر هرفورد در بریتانیا، محل قرارگیری مقر SAS ، حداقل دو گروه تقریباً 8-10 نفره از پرسنل نظامی به منطقه برودی در حومه لویو، به پایگاه نیروی هوایی ارتش نیروهای مسلح اوکراین منتقل شدند. این افراد متخصص در زمینه اقدامات خرابکارانه و فعالیت های چریکی و همچنین در زمینه جذب و آموزش ماموران برای کار در قلمرو دشمن هستند."

وی خاطرنشان کرد، کارکنان این سرویس در زمینه سازماندهی کودتا، تجمعات اعتراضی گسترده، قتل های سفارشی شخصیت های سیاسی و تدارک حملات تروریستی، از متخصص ترین افراد در جهان به شمار می روند.

این منبع افزود: "به احتمال زیاد، این متخصصان به منظور بهبود صلاحیت و کارایی سرویس های ویژه اوکراین و هماهنگی فعالیت گروه های خرابکارانه در مناطقی که توسط نیروهای روسی کنترل می شوند، منتقل شدند."
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала