درگیری میان پسران یک فرمانده پیشین جهادی و جنگجویان گروه طالبان در کاپیسا

کاپیسا
کاپیسا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
عضو شوید
نبرد های شدید میان طالبان و پسران یک فرمانده پیشین جهادی در کاپیسا ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع مردمی می‌گویند، که جنگجویان گروه طالبان به قصد دستگیری دو نظامی پیشین که پسران یک فرمانده پیشین جهادی استند در منطقه‌ی "پل شهرا" ولسوالی حصه دوم کوهستان ولایت کاپیسا یورش بردند که با مقاومت شدید این دو نظامی قرار گرفتند.
منبع می‌افزاید، که درگیری میان طالبان و این دو نظامی پیشین در یک قلعه جنگی "برج دار" از ساعت ده صبح امروز تا اکنون ادامه دارد و دو طرف از جنگ افزار های سبک و سنگین بر همدیگر کار‌ می‌گیرند.
به گفته منابع، این دو نظامی پیشین در ساحه پل شهرا و در خانه‌ای که شبیه یک قلعه‌ جنگی با برج‌های امنیتی‌ است با طالبان به درگیری پرداختند و این درگیری تا ساعت ۳:۳۰ دقیقه پس از چاشت امروز ادامه داشت؛ اما طالبان هنوز موفق به بازداشت یا از پا درآوردن این دو نظامی پیشین نشده‌اند.
در همین حال، یک منبع دیگر می گوید، که جنگجویان گروه طالبان بالای خانه مسکونی دو نظامی پیشین که تازه از ایران برگشته بودند در ولسوالی حصه ۲ کوهستان کاپیسا یورش برده اند، که پس از ۳ ساعت درگیری فرمانده امنیه کوهستان طالبان و سه طالب دیگر کشته شد.
این منبع افزوده است، که یکتن از نظامیان پیشین نیز در این درگیری ها جان باخته و یکی دیگر زخمی گردیده است.
او در ادامه نوشته است، که این یک نمونه کوچک از جنایت های همه روز جنگجویان گروه طالبان است.
کاپیسا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2022
جبهه مقاومت: در نتیجه انفجار یک هاموی طالبان در کاپیسا هفت طالب کشته شدند + ویدیو
حاجی آغا جان، از فرماندهان پیشین جهادی‌ است. یکی از فرزندانش که عضو نیروهای ویژه ارتش حکومت پیشین بود، در آخرین ماه از حاکمیت نظام جمهوریت از سوی طالبان کشته شد.
یادآوری می کنیم، که جبهه آزادگان در ولایت کاپیسا پیش از این ادعا کرده بود، که در یک یورش هدفمند یک فرمانده قطعه بدری طالبان را در این ولایت کشته‌اند. این فرمانده قطعه بدری طالبان قاری نصرت‌الله نام داشته و شام‌گاه پنج‌شنبه ۱ ثور در حمله هدفمند افراد جبهه آزادگان کشته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала