مدودف: اروپا یک هفته بدون گاز روسیه دوام نمی آورد

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
عضو شوید
نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت، که اروپا یک هفته بدون گاز روسیه دوام نمی آورد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه، با کنایه به گزارش های مبنی بر موافقت کمیسیون اروپا برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل توسط کشورهای اروپایی واکنش نشان داد.
مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: "کمیسیون اروپا اجازه پرداخت برای گاز را به روبل داد و بر این باور است که فرمان رئیس جمهور روسیه همچنان می تواند توسط تجارت اروپایی اعمال شود. ما از ثبات و یکپارچگی شرکای اروپایی خود قدردانی می کنیم".
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
شورش در اتحادیه اروپا بر سر ایده تحریم گاز روسیه
او توجه خود را به این واقعیت جلب کرد، که "بر اساس آخرین داده های صندوق بین المللی پول، اروپا قادر خواهد بود" بدون گاز روسیه بیش از شش ماه کار کند.
نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه تأکید کرد: "اما جدی، آنها حتی یک هفته هم دوام نخواهند داشت".
پیش از این گزارش شده بود که بر پایه محاسبات صندوق بین المللی پول، کشورهای اروپایی تنها شش ماه بدون مشکل جدی بدون گاز طبیعی روسیه می توانند زندگی کنند و پس از آن مشکلات اقتصادی قابل توجهی آغاز خواهد شد. همانطور که رویترز روز جمعه گزارش داد، کمیسیون اروپا با ارسال نامه ای به کشورهای اتحادیه اروپا توضیح داد که شرکت های اتحادیه اروپا، مشروط به تعدادی از شرایط، می توانند بدون نقض تحریم های اعمال شده علیه مسکو، هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت کنند.
این آژانس تصریح می کند، که یکی از طرح های پرداخت احتمالی شامل افتتاح حساب به دالر یا یورو در یک بانک روسی است که شرکت دریافت کننده گاز اروپایی ارز را به آن اعتبار می دهد، آن را به روبل تبدیل می کند و پرداخت می کند. این طرح امکان بسته کردن پرداخت‌های گاز روسیه از سوی کشورهای غربی را از بین می‌برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала