نماینده انگلیس: از گروه‌های ضد طالبان حمایت نمی‌کنیم

© https://twitter.comنماینده بریتانیا برای افغانستان با امیر خان متقیدر قطر
نماینده بریتانیا برای افغانستان با امیر خان  متقیدر قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
عضو شوید
نماینده بریتانیا برای افغانستان در دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است که کشورش از گروه‌های مسلح در برابر طالبان حمایت نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه طالبان اعلام‌ کرده است که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت روز جمعه "2 ثور"‌ با هیوگو شارتر، نماینده بریتانیا برای افغانستان در دوحا پایتخت قطر دیدار کرده است.
وزارت‌ خارجه‌ی طالبان به نقل از هوگو شورتر، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان می‌گوید که او در دیدار با هیأت این گروه گفته است که بریتانیا از مخالفان مسلح طالبان حمایت نمی‌کند.
از سویی هم، شارتر در دیدار با متقی بر حمایت از کشاورزان تأکید کرده و گفته است که به همین خاطر در همکاری با بانک جهانی روی طرح مشترک‌ کار می‌کنند.
در خبرنامه‌ی وزارت خارجه‌ی طالبان آمده است که متقی بر لزوم برقراری روابط مثبت تاکید کرده و گفته است که تلاش‌های اخیر دشمن برای هدف قراردادن غیرنظامیان نشانه‌ی ضعف و دشمنی آنان با مردم افغانستان است.
این دیدار از قبل اعلام‌نشده در حالی در قطر انجام شده است که چندی پیش گزارش‌های تأییدناشده حاکی از این بود که بریتانیا و ترکیه قصد دارند از طریق مارشال دوستم پروژه داعش در افغانستان را به پیش ببرند.
اظهارات کاردار سفارت بریتانیا درباره‌ی عدم حمایت از مخالفان طالبان درحالی بیان می‌شود که اخیر ادعا شده بود که سازمان اطلاعات مخفی انگلیس با همکاری عبدالرشید دوستم، از مخالفان طالبان برای ناامن‌سازی شمال افغانستان تلاش می‌کند.
ادعا شده بود که بریتانیا حدود 250 میلیون دالر کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار دوستم قرار داده است.
حزب جنش ملی که رهبری آن را دوستم به عهده دارد، این ادعا را توطئه خوانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала