ورود کاروان نظامی امریکا به الحسکه سوریه برای سرقت نفت

© AP Photo / Baderkhan AhmadАмериканский военный автомобиль патрулирует сирийские нефтяные месторождения
Американский военный автомобиль патрулирует сирийские нефтяные месторождения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
عضو شوید
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی در حومه "الیعربیه" گزارش داد که کاروانی متشکل از 35 موتر مملو از مهمات، تجهیزات و تدارکات، علاوه بر تانکرهای نفت، از گذرگاه غیرقانونی "الولید" در مرز با عراق وارد سوریه شد و به سمت پایگاه‌های ارتش امریکا در الحسکه حرکت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این منابع افزودند: این تانکرها که خالی است با نفت سوریه پر می‌شوند که نیروهای امریکایی با همدستی شبه نظامیان "قسد" از چندین منطقه در حومه الحسکه آن را سرقت می‌کنند.
نظامیان امریکایی 20 حمل نیز یک کاروان شامل 60 موتر نظامی و تانکر برای سرقت نفت سوریه از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید در مرز عراق وارد استان الحسکه کرده بودند.
پیشتر در دلو و حوت سال گذشته، خبرگزاری سوریه به نقل از منابع محلی در منطقه "الیعربیه" در نزدیک شهر الحسکه در شمال شرقی این کشور گزارش داده بود که نیروهای امریکایی در مجموع 154 تانکر حامل نفت خام را که با همکاری شبه نظامیان "قسد" از چاه‌های نفت سوریه سرقت کرده بودند، به شمال عراق منتقل کردند.
"بثینه شعبان" مشاور ویژه رئیس‌جمهور سوریه پیش از این گفته بود که هدف امریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم و همچنین سرقت منابع مردم این کشور است.
دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و امریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.
اعزام کاروان بزرگ نظامی آمریکا به سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
ارتش امریکا ۶۵ لاری گندم و نفت از سوریه به عراق منتقل کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала