مرگ اقتصاد آلمان پیش بینی شد

© Sputnikپس از روسیه، این‌بار آلمان در تلاش برگزاری نشست بین‌الافغانی است
پس از روسیه، این‌بار آلمان در تلاش برگزاری نشست بین‌الافغانی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
عضو شوید
یک نشریه چاپ بریتانیا در گزارشی پیش بینی نموده است که آلمان در صورت امتناع از نفت و گاز روسیه با فاجعه اقتصادی روبرو می شود.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه انگلیسی فایننشال تایمز هشدار داد که آلمان با "بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم" مواجه است.
در این مقاله آمده است که اگر برلین رسمی حامل های انرژی روسیه را تحریم کند، فاجعه اقتصادی رخ خواهد داد.
این روزنامه خاطرنشان می کند که تولید ناخالص داخلی آلمان در سال های 2022-2023 ممکن است 6.5 در صد کاهش یابد که به نوبه خود اقتصاد این کشور را که در حال حاضر "اقتصاد بیمار" اروپا است، نابود خواهد کرد.
پیش ازاین اولاف شولتز نخست وزیر آلمان طی اظهاراتی که در مجله اشپیگل منتشر شد تأکید کرد که تحریم گاز روسیه به ضرر اقتصاد آلمان و اروپاست.
صدراعظم آلمان ، گفت: تحریم ناگهانی گاز روسیه به سرعت برای اوکراین صلح به ارمغان نمی‌آورد.
وی در ادامه تأکید کرد که برای آلمان مهم است که از یک بحران اقتصادی جدی اجتناب کند.
صدراعظم آلمان افزود: این (تحریم) برای کشور ما و برای کل اروپا عواقب جدی خواهد داشت.
شولتز گفت: نکته اینجاست که ما می خواهیم از یک بحران اقتصادی بزرگ، از بین رفتن میلیون ها شغل و (تعطیلی) کارخانه‌هایی که اصلاً در باز نمی شوند، جلوگیری کنیم.
بر اساس این گزارش، کارشناسان آلمانی نیز تاکید می‌کنند که تحریم گاز روسیه به ضرر اقتصاد داخلی آلمان است و خسارات اقتصادی جدی در پی خواهد داشت. برلین همزمان در حال کار بر روی رها کردن دیگر منابع انرژی روسیه در طول زمان است.
اتحادیه اروپا اخیراً پنجمین بسته تحریمی خود علیه روسیه از زمان اعزام نیروهای مسکو به اوکراین، که شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، چوب، مواد شیمیایی و سایر محصولات می‌شود را به تصویب رساند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала