صحبت اردوغان با زلنسکی در حل بحران اوکراین با روسیه

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2022
عضو شوید
رجب اردوغان و ولادیمیر زلنسکی روئسایی جمهور ترکیه و اوکراین پروسه مذاکرات مسکو و کیف را بررسی نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مورد جریان مذکرات بین مسکو و کیف صحبت کردند. معلوم می شود که هر دو جناح طی صحبت های تلیفونی در مورد رویداد های بخیر اوکراین بحث کردند.
واکنش اردوغان به خروج امریکا از توافق هسته‌ای با ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2022
اردوغان قصد برگزاری مذاکرات بین پوتین و زلنسکی را دارد
اردوغان آمادگی خود را برای ارائه تمام کمک های ممکن در جریان روند مذاکرات طرفین ابراز کرد. بر علاوه، او گفت که ترکیه با توجه به موضوع آمادگی برای تبدیل شدن به یک ضامن امنیتی برای اوکراین "به طور عموم مثبت" است.
اردوغان همچنین بر لزوم اطمینان از تخلیه مجروحین و غیرنظامیان ماریوپل تاکید کرد و وضعیت این شهر را هر چه غم انگیزتر خواند.
زلنسکی به نوبه خود به اردوغان اظهار داشت که نیاز به مبادله فوری نظامیان مسدود شده در کارخانه آزوفستال دارد. علاوه بر این، روسای جمهور درباره توانایی دفاعی اوکراین و امنیت غذایی جهانی که به دلیل مسدود شدن کشتی ها در بحیره سیاه در معرض تهدید است، صحبت کردند.
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон и президент Украины Владимир Зеленскийво время встречи в Нормандском формате в Елисейском дворце - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2022
اردوغان: ممکن دیدار پوتین با زلنسکی در استانبول برگزار شود
پیشتر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که انقره به اساس بند پنجم منشور ناتو از ضامن شدن اوکراین خودداری می کند.
قبلاً رئیس جمهور ترکیه در مورد پیشرفت مذاکرات روسیه و اوکراین صحبت کرده بود.
به تاریخ 20 اپریل مولاد چوواش وزیر خارجه ترکیه طی صحبت تلیفونی با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مورد وضع اوکراین تبادل نظر نمودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала