آتش گرفتن بمب افکن نیروی هوایی امریکا

B-1B Lancer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2022
عضو شوید
یک فروند بمب افکن پیشرفته نیروی هوایی ایالات متحده امریکا در پایگاه هوایی تگزاس دچار سانحه شد و آتش گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، منابع خبری گزارش کردند که یک فروند بمب افکن پیشرفته نیروی هوایی امریکا در روزهای گذشته به دلیل نقص فنی آتش گرفت.
به نوشته وبگاه "ارفورس تایمز" یک فروند بمب افکن "بی-۱ لنسر" در پایگاه هوایی "دایس" در تگزاس روز چهارشنبه آتش گرفت. گفته می‌شود که به احتمال زیاد این بمب افکن قابل تعمیر نیست. آتش از یکی از بال‌های این بمب افکن به بخش‌های دیگر آن سرایت کرد. ویدیویی که در همان روز در فیسبوک منتشر شد یک هواپیما را نشان داد که در شعله‌های آتش غرق شده است.
به گفته منابع آگاه ، دو خدمه این بالگرد دچار صدماتی شدند ،اما بلافاصله به درمانگاه انتقال یافتند.
بمب افکن امریکایی بر فراز آسمان برتیانیا آتش گرفت + عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2020
بمب افکن امریکایی بر فراز آسمان بریتانیا آتش گرفت + عکس
بر اساس بیانیه نیروی هوایی آمریکا، پرسنل امدادی بلافاصله وارد محل حادثه شدند وعملیات پاکسازی آغاز شد. نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که این حادثه تحت بررسی است. سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: "ناوگان بی-۱ و جنگنده‌های ما همچنان آماده اجرای هر گونه ماموریت ضربتی دوربرد هستند."
یادآوری می کنیم، که بی-۱ لنسر، یک بمب‌افکن راهبردی و چهار موتوره فراصوت در نیروی هوایی آمریکا ست که از بال متحرک بهره می‌برد. بی-۱ محصول نیاز نیروی هوایی آمریکا به یک بمب‌افکن فراصوت و دوربرد است.
نخستین نمونه‌های این بمب‌افکن با نام بی-۱ ای در اوایل دهه ۱۹۷۰ تولید شدند. این بمب‌افکن در دهه ۱۹۹۰ به بمب‌افکن متعارف تغییر کاربری داده و در سال ۱۹۹۱ در عملیات طوفان صحرا در بمباران عراق شرکت کرد. در سال بعد در عملیات ناتو در کوزوو شرکت کرد و پس از آن به همراه نیروهای ناتو در افغانستان و عراق وارد عملیات نظامی شد.
چندی قبل نیز نیروی هوایی آمریکا تأیید کرد که یک فروند بمب افکن "بی-۲ اسپریت" پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در باند "پایگاه هوایی وایتمن" در "میسوری" سقوط کرد.
این بمب افکن پنهانکار در فرود اضطراری آسیب دید. یک وبگاه آمریکایی گزارش داد که بی-۲ ممکن است در پرواز دچار نقص هیدرولیکی شده باشد. تصاویر ماهواره ای نیز این بمب‌افکن را روی چمن های کنار باند نشان می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала