بریتانیا کانون شیوع ابتلای کودکان به هپاتیت

© Fotolia / Spectral-DesignHepatitis C virus
Hepatitis C virus - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2022
عضو شوید
طبق گزارش سازمان جهانی صحت (WHO) اکثر این موارد که ۱۱۴ کودک را شامل می‌شود, در کشور انگلیس ثبت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که حداقل 169 مورد هپاتیت حاد در کودکان یک ماهه تا 16 ساله در شیوعی که اکنون 11 کشور را درگیر کرده، شناسایی شده است.
سازمان جهانی صحت می‌گوید تا 21 اپریل موارد هپاتیت با علت نامعلوم از برتیانیا، امریکا، اسپانیا، اسرائیل، دانمارک، ایرلند، ایتالیا، ناروی، فرانسه، رومانی و بلجیم گزارش شده‌اند. 114 مورد از این 169 مورد فقط مربوط به بریتانیا بوده‌اند.
بر اساس گزارش سازمان جهانی صحت، 13 مورد در اسپانیا، 12 مورد در فلسطین اشغالی، 9 مورد در ایالات متحده و تعداد کمتری از موارد در دانمارک، ایرلند، هلند، ایتالیا، ناروی، فرانسه، رومانی و بلجیم تأیید شده است.
در میان موارد هپاتیت حاد، حداقل یک کودک جان خود را از دست داده و 17 کودک دیگر نیاز به پیوند کبد داشته‌اند.
طبق گزارش این سازمان هپاتیت حاد (التهاب کبد) با افزایش قابل توجه آنزیم‌های کبدی رخ می‌دهد. بسیاری از موارد, علائم گوارشی مانند درد شکمی، اسهال و استفراغ را گزارش کردند. همچنین افزایش سطح آنزیم‌های کبدی یا "آلانین آمینوترانس آمیناز" و زردی در برخی از کودکان وجود داشت.
سازمان جهانی صحت گفت که اکثر موارد گزارش شده تب نداشتند و ویروس‌های رایجی که باعث هپاتیت حاد ویروسی می‌شوند مانند ویروس‌های هپاتیت A، B، C، D وE در هیچ یک از این موارد شناسایی نشده است.
امراض خطرناکتر از کرونا هم وجود دارد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2020
امراض خطرناکتر از کرونا هم وجود دارد
کبد اندام حیاتی است که مواد مغذی را پردازش می‌کند، خون را فیلتر می‌کند و به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. زمانی که کبد ملتهب یا آسیب دیده باشد، عملکرد آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
اغلب، هپاتیت توسط یک ویروس ایجاد می‌شود و آدنوویروس‌ها نوع رایج ویروسی هستند که از فردی به فرد دیگر منتقل شده و می‌توانند باعث طیفی از بیماری‌های خفیف تا شدیدتر شوند, اما این ویروس‌ها به ندرت به عنوان عامل هپاتیت شدید در افراد سالم گزارش می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала