Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

به مودریچ گفتم اینیستا و ژاوی بهتر از او نیستند

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر لوکا مودریچ Футбол. Лига чемпионов. Матч "Шахтер"- "Реал"
لوکا مودریچ Футбол. Лига чемпионов. Матч Шахтер- Реал - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2022
عضو شوید
اسلاون بیلیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کرواسی می‌گوید که وی به مودریچ در گذشته گفته است که اینیستا و ژاوی بهتر از او نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، لوکا مودریچ ستاره خط میانی رئال مادرید که با وجود 36 سال سن در بازی‌های آخر کهکشانی‌ها درخشش بی‌نظیری داشته است، یکی از مربیان سابق خود را به بازی رفت برابر منچسترسیتی در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به ورزشگاه دعوت کرده تا از زحمات او قدردانی کند.
این مربی اسلاون بیلیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کرواسی است که 18 سال قبل و زمانی که مودریچ برای اینترزاپرسیچ بازی می‌کرد، وی را شناسایی و فرصت بازی در سطح بالاتری را به وی مهیا کرد.
نشریه مارکا با این مربی کهنه‌کار و با تجربه گفت‌وگویی انجام داده و در مورد رابطه‌اش با مودریچ، کشف و شناخت ستاره کروات به صورت مفصل پرداخته است.
وقتی برای اولین بار بازی مودریچ را دیدید چه فکری کردید؟
بیلیچ:" سال 2004 بود، درست پس از قهرمانی اروپا در پرتگال. لوکا فقط 19 سال داشت. او برای N.K بازی می‌کرد. اینتر زاپرسیچ، تیم کوچکی که حالا در دسته دوم است. او به صورت قرضی از دیناموزاگرب در آن‌جا بود. من به دیدن او رفتم و از همان ابتدا چیزهایی زیادی دیدم که دوست داشتم. او تکنیک زیادی و شخصیت عالی داشت."
بلافاصله شروع کردید تا او را در برنامه های خود برای تیم ملی قرار دهید؟
بیلیچ:" او در آن زمان برای تیم زیر 21 ساله‌ها بازی می‌کرد. سپس وارد تیم ملی شد و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 در ترکیب اصلی قرار گرفت. پس از انجام چند بازی او را به عنوان کاپیتان انتخاب کردیم. او یک رهبر عالی در زمین بود، او شخصیت منحصر به فردی دارد. من دیده ام که او دنیای فوتبال را فتح کرده است. دروغ می‌گویم اگر بگویم در آن لحظه می دانستم که او برنده توپ طلا می شود، 10 سال را در رئال مادرید سپری می کند، بهترین هافبک دهه اخیر یا حداقل کامل‌ترین هافبک دهه اخیر خواهد بود. می‌توان گفت که او آماده بود تا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ کرواسی شود."
مودریچ چه ویژگی خاصی دارد؟
بیلیچ:" او بسیار کامل است و همه چیز دارد. به یاد دارم در سال 2006، قبل از جام جهانی، در یک زمین فوتبال در اتریش بودم چون مقابل آن‌ها بازی می‌کردیم و قبل از بازی به او گفتم حتی اگر تورنمنت بزرگی برای او باشد، باید به خودش اعتماد کند و شجاعت داشته باشد. به او گفتم: شاید تو بهتر از ژاوی یا اینیستا نباشی، اما در لیگ آن‌ها هستی. آن‌‎ها بهتر از شما نیستند. قیافه‌اش را به یاد دارم. او هیجان زده و سپاس‌گزار بود. او به همه نشان داد که به اندازه آنها خوب است."
چه چیزی در مورد مودریچ برجسته است - کیفیت او، رهبری یا شخصیت او؟
بیلیچ:" ز ابتدا لوکا کاپیتان بود. حضور پررنگی داشته و دارد. او قوی‌ترین یا بلندقدترین نیست، اما همیشه در زمین یک رهبر بوده و به دیگران کمک می‌کند. از روز اول مسئولیتش را بر عهده گرفت. سال های حضور او در دینامو زاگرب، تاتنهام و حالا 10 سال حضورش در رئال مادرید کمک زیادی به او کرد. او در تیم ملی به یک رهبر مطلق تبدیل شد. در چند سال اخیر در رئال مادرید، من مودریچ واقعی را دیده‌ام. او کسی است که وزنه را به دوش می‌کشد و به تیم تعادل می‌دهد. او با کیفیت و شخصیت خود سرعت بازی را دیکته می‌کند. برای من او یک رهبر مطلق در رئال مادرید است. شما باید باشگاهی مانند رئال مادرید را درک کنید و با آن همذات پنداری کنید و او این کار را عالی انجام می‌دهد."
بیلیچ در حالی به تمجید از مودریچ پرداخته که وی توانسته عنوان نائب قهرمانی جهان، توپ طلا، بهترین بازیکن اروپا را در سال‌های آخر به دست آورد و نام خودش را در تاریخ فوتبال با خط زرین بنویسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала