نیرو های روسیه و دونتسک عملیات در آزوفستال را متوقف می‌کنند

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на жилые кварталы с окраины Мариуполя
Вид на жилые кварталы с окраины Мариуполя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2022
عضو شوید
نیروهای مسلح روسیه و نیروهای جمهوری دونتسک برای مدتی عملیات نظامیها در نزدیکی آزوفستال را متوقف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در بیاناتی اظهار داشت که ارتش روسیه و نیرو های دونتسک امروز (25 آپریل)از ساعت 14:00 به وقت مسکو به طور یکجانبه هرگونه عملیات نظامی در نزدیکی کارخانه آزوفستال ماریوپل را متوقف می کنند.
میزنتسف توضیح داد، این واکنشی است به ادعاهای مداوم طرف اوکراینی مبنی بر اینکه گفته می شود غیرنظامیان هنوز در کارخانه ازوفستال باقی مانده اند.
بنابراین، نیرو های روسیه و دونتسک به فاصله ایمن عقب نشینی می کنند و خروج غیرنظامیان از جمله پرسنل کارگر، زنان و کودکان را به هر سمتی که بخواهند تضمین می کنند.
میزینتسف افزود: "هیچ مانعی برای خروج غیرنظامیان از آزوفستال وجود ندارد، مگر تصمیم اصولی خود مقامات کی‌یف و فرماندهان ملی‌گرایان برای ادامه حفظ غیرنظامیان به عنوان "سپر انسانی".
طرف روسی آماده است تا "رژیم آتش بس" را رعایت کند؛ پرچم های سفید سیگنالی برای شروع یک اقدام بشردوستانه خواهد بود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала