Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش "خالده پوپل" به پا به توپ شدن دختران فوتبالیست در آسترالیا

© Photo / FB/ Khalida Popalzaiخالده پوپلزی
خالده پوپلزی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2022
عضو شوید
دختران تیم ملی سابق فوتبال افغانستان در استرالیا پا به توپ شدند.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان، بازی را در ایالت شرقی ویکتوریای آسترالیا روز گذشته (یکشنبه) با یک تیم محلی برگزار کردند.
در این بازی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان توانست گـُل بزند، اما داور آفساید گرفت و گل مردود شد.
بالاخره این بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید، اما برای زنان افغان، این یک پیروزی نمادین بود؛ زیرا آنها ماه ها پس از ترک وطن شان توانسته اند زندگی عادی را از سر گرفته، دوباره به مستطیل سبز برگشته و پا به توپ شوند.
در پیوند به این موضوع، خالده پوپل، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان به حمایت از حضور دخترا فوتبالیست در این بازی پرداخت و نشر مطلبی در صفحۀ فیسبوکش نوشت:

"این آخر هفته دختران/زنان من اولین بازی خود را مقابل Buffalo SC در فوتبال لیگ ایالتی ویکتوریا 4 غرب انجام دادند. نتیجه 0-0. این یک شروع خوب است. من به هر یک از آنها فوق العاده افتخار می کنم، آنها انسان هایی شگفت انگیز و قوی هستند."

این فوتبالیست نامدار افغانستان در ادامه نوشت:
"تابستان گذشته را تصور کنید، ما نمی دانستیم و آنها حتی نمی دانستند که می توانند افغانستان 🇦🇫 را ترک کنند و زنده بمانند. در تابستان سال رون آنها در یک لیگ رقابت می کنند و دوباره فوتبال بازی می کنند با این هدف که از سکوی خود استفاده کنند و برای خواهرانمان که رها شده اند و حقوق اولیه انسانی خود را در خانه از دست داده اند حمایت کنند."
استرالیا به ده‌ها بازیکن تیم ملی زنان افغانستان و بستگان آنها کمک کرد تا پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان به این کشور پناه ببرند.شمار دیگر از این بازیکنان در بریتانیا و آلبانیا پناه بردند.
خالده پوپل کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان از جمله کسانی بود که در تخلیه دختران فوتبالیست نقش اساسی داشت و توانست زمینۀ فرار آنها را از افغانستان فراهم کند.
طالبان از هشت ماه پیش که قدرت را در افغانستان به دست گرفتند به شدت آزادی زنان را محدود کرده و تحصیل دختران را ممنوع کردند. حتی انجام سفر هوایی زنان بدون خویشاوند مرد نیز ممنوع اعلام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала