Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رکورد 17 سالۀ نادال توسط هم‌وطنش شکسته شد + عکس

© AFP 2023 / Christophe Simon Испанский теннисист Рафаэль Надаль в финальном матче с австрийцем Домиником Тимом на открытом чемпионате Франции Roland Garros - 2018
Испанский теннисист Рафаэль Надаль в финальном матче с австрийцем Домиником Тимом на открытом чемпионате Франции Roland Garros - 2018  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2022
عضو شوید
کارلوس آلکاراز گارفیا، با قرار گرفتن در رده نهم رده‌بندی تنیس مردان، عنوان جوان‌ترین تنیسوری لقب گرفت که پس از سال 2005 موفق به قرار گرفتن در رتبه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نزدیک به 17 سال قبل و در سال 2005 میلادی، رافائل نادال 18 ساله موفق شده بود با قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد بارسلونا، به جمع ده تنیسوران جهان برتر جهان راه‌یابد و نام خودش را ماندگار کند.
این رکورد پُر افتخارترین تنیسور جهان اما امروز به نام هموطن وی شد زیرا کارلوس آلکاراز روز دوشنبه و یک ماه قبل از اینکه 19 ساله شود، به رتبه نهم رده‌بندی بهترین تنیسوران جهان صعود کرد و به جوانترین مردی تبدیل شد که این جایگاه را از آن خود کند.
جوان‌ترین مردی که موفق به صعود به جمع ده بازیکن برتر تنیس جهان شده است، آرون کریکشتاین بود که 11 روز قبل از تولد 17 سالگی‌اش در اگست 1984 موفق به قرار گرفتن در جمع نخبه‌های تنیس شد.
آلکاراز با سه عنوان قهرمانی ATP در سال 2022 با نادال مساوی است. این بازیکن جوان با 23 پیروزی پس از استفانوس تسیسیپاس، که 24 پیروزی در این فصل دارد، تنها بازیکن جوان است که بیشترین پیروزی را از آن خود ساخته است.
نواک جوکوویچ پس از نایب قهرمانی در مقابل آندری روبلوف در مسابقات آزاد صربستان در رده 1 نخست باقی ماند و دانیل مدودف همچنان در رده دوم، الکساندر زورف در رده سوم و نادال در رده چهارم ایستاد. ستفانوس تسیتسیپاس، ماتئو برتینی، کسپر روود، آندری روبلف و کارلوس آلکاراز نیز نفرات بعدی رتبه‌بندی تنیس جهان اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала