احتمال جان باختن شمار زیادی از کودکان مبتلا به سرخکان در سمنگان

© https://twitter.comیونیسف: پرداخت معاش معلمان در سمنگان با مشکل بانکی روبه ‌رو است
یونیسف: پرداخت معاش معلمان در سمنگان با مشکل بانکی روبه ‌رو است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2022
عضو شوید
سمنگان؛ شماری از باشنده‌گان ولایت سمنگان می‌گویند که بیماری سرخکان در این ولایت افزایش یافته است و در صورت بی‌توجهی، شمار زیادی از این کودکان جان خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "هشت صبح" شماری از باشنده‌گان شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان می‌گویند که در روزهای پسین، شمار زیادی از کودکان‌شان به بیماری سرخکان مبتلا شده‌اند.
باشنده‌گان این ولایت می‌افزایند که پس از مراجعه به شفاخانه‌ ولایتی، در پی نبود امکانات درمانی سرخکان، برای تداوی کودکان‌شان به ولایت‌های همجوار سفر کرده‌اند.
آنان همچنان از مسوولان محلی طالبان در سمنگان و نهادهای امدادرسان در بخش صحی می‌خواهند تا به این مشکل رسیده‌گی کنند، در غیر آن کودکان زیادی در این ولایت تلف خواهند شد.
مسوولان شفاخانه شهید داکتر اکرام‌الدین وکیل‌زاده در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان نیز به رسانه ها می‌گویند که در یک ماه پسین بیش از صد کودک مبتلا به سرخکان به شفاخانه ولایتی مراجعه کرده‌اند.
به قول منابع، در شفاخانه ولایتی سمنگان، بیشترین مرگ‌ومیر کودکان نوزاد در ولسوالی‌های روی دو آب، دره صوف بالا، دره صوف پایین، خرم‌ و ساروباغ به‌ثبت رسیده است.
گفتنی است که در دو ماه اخیر بیماری سرخکان در بیش‌تر ولایات افزایش یافته و سبب مرگ‌ومیر کودکان زیادی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала