جزییات دیدار مقام های ایران و طالبان

© iranemb.kbl@mfaجزییات دیدار مقام های ایران و طالبان
جزییات دیدار مقام های ایران و طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
سفارت ایران در افغانستان از دیدار معاون سفارت این کشور در کابل با رئیس ارکان نیروی مسلح گروه طالبان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایران در کابل با نشر خبرنامه ای نوشته است: معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران و رئیس کارگروه وزارت دفاع گروه طالبان افغانستان در خصوص تامین و تحکیم امنیت مرزی گفتگو نمودند.
در این خبرنامه آمده است، که سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با مولوی شبیر احمد، رئیس کارگروه وزرات دفاع گروه طالبان افغانستان در خصوص ارتقاء حسن همجواری در مرزهای مشترک با کشورمان در روز سه شنبه مورخ 6 ثور 1401 دیدار و پیرامون اتفاقات پیش آمده در مرز دوغارون ـ اسلام قلعه گفتگو و تبادل نظر نمودند.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2022
ایران: طالبان از تأمین امنیت در افغانستان عاجز مانده اند
این سفارت افزوده است، که در این دیدار، طرف ها بر توسعه پیوندهای دوستانه و برادرانه بین دو کشور و حل و فصل موضوعات پیش آمده از راه گفتگو و مذاکره، تاکید کردند.
مولوی شبیر احمد درباره حضور برخی نیروهای طالبان در مرز کشور ایران گفته است: بزرگان حکومت به ویژه وزیر دفاع دستور داده‌اند که هیچ فردی اجازه بروز کوچکترین درگیری در مرزهای جمهوری اسلامی را ندارد و آرایش نظامی در مرز مشترک ممنوع است.
وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات موجود از گذشته در مرزهای مشترک دو کشور گفت: از جمهوری اسلامی ایران این درخواست را داریم تا در زمینه‌های مختلف امنیت مرزی اعم از جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر و همچنین مبارزه با تروریسم با حکومت جدید افغانستان همکاری همه جانبه‌ای داشته باشد.
در پایان این دیدار مقرر گردید هیات 4 نفره حکومت سرپرست افغانستان پس از عید فطر با مقامات کشورمان در یکی از پایتخت‌ها و یا در مرز مشترک دیدار و مسائل مختلف مرزی را حل و فصل نمایند. ضمن اینکه مقرر شد مولوی بریانی معاون سپاه هرات و عضو هیئت امروز در مرز با سردار شجاع مرزبان جمهوری اسلامی در خراسان بمنظور رفع سوء تفاهم ها دیدار دوستانه ای داشته باشد.
یادآوری می کنیم، که در دو روز گذشته اخباری مبنی بر تشکیل آرایش نظامی و احتمال بروز درگیری در مرزهای مشترک ایران و افغانستان منتشر شد که مقام های هر دو کشور این موضوع را رد کرده و به دنبال حل مسائل موجود از طریق گفت وگو و مذاکره هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала