واشنگتن برای یک رویارویی طولانی مدت با مسکو آماده می‌شود

CC BY 2.0 / Jason Ippolito / US CapitalЗдание Капитолия США в Вашингтоне
Здание Капитолия США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
ایالات متحده در حال آماده شدن برای یک رویارویی چندین ساله و بلندمدت با روسیه برای تضعیف قدرت و نفوذ این‌کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید سانگر روزنامه نگار در مقاله‌ای برای نیویورک تایمزبه این نتیجه رسیده است که اظهارات اخیر لوید آستین، رئیس پنتاگون در مورد قصد آمریکا برای تضعیف روسیه، گواه روشنی از آمادگی واشنگتن برای یک رویارویی طولانی مدت با مسکو است.
آستین اخیرا پس از سفری غیرمنتظره به کی‌یف، در کنفرانسی مطبوعاتی در لهستان در پاسخ به این سوال که آیا هدف آمریکا امروز نسبت به روزهای نخست عملیات روسیه تغییر کرده است یا خیر، از سیاست‌های دولت آمریکا برای کمک به اوکراین در دفاع از حق حاکمیت و دفاع از قلمرو خود سخن گفت.
لوید آستین سپس به یک هدف دوم اشاره کرد: ما می‌خواهیم روسیه ضعیف شود، تا جایی که روسیه "نباید توانایی بازیابی سریع" تجهیزات و نیروهایی را که در اوکراین از دست داده، داشته باشد.
سانگر می‌گوید که هدف این کشور در مناقشه اوکراین، حاکی از آن است که واشنگتن و ناتو می‌خواهند از عملیات روسیه به اوکراین نهایت استفاده را برده و ارتش روسیه را تضعیف کنند.
نویسنده این مطلب یادآور شد که در آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا "اصرار داشت که نمی‌خواهد بحران اوکراین را به درگیری بین ایالات متحده و روسیه تبدیل کند".
با این حالبه دعقیده سانگر از آن زمان لفاظی ها شدیدتر شده است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که آستین را در سفر به کی‌یف همراهی کرد نیز این سخنان آستین را تایید کرده و گفت: فکر می‌کنم وزیر (دفاع) به خوبی (هدف ما را) بیان کرد.
این روزنامه‌نگار به نقل از منابعی در وزارت خارجه آمریکا نوشت که بیانیه وزیر دفاع ایالات متحده در ماه‌های آینده نشان‌دهنده حمایت آمریکا از اوکراین در "هر شکلی از مذاکرات صلح است".
سانگر در بلندمدت در سخنان رئیس پنتاگون، آمادگی واشنگتن برای "سال‌ها رویارویی با مسکو برای کسب قدرت و نفوذ" را مشاهده می کند. وی در عین حال معتقد است که این استراتژی برای ایالات متحده "با برخی خطرات همراه است".
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала