چین: مسئله افغانستان وحشیگری نظم امریکایی را نشان داد

© AP Photo / Shekib RahmaniСамолет C-17 в аэропорту Кабула
Самолет C-17 в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه رویدادهای افغانستان ماهیت وحشیانه نظم امریکایی را افشا می‌کند از واشنگتن خواست از مردم افغانستان عذرخواهی کند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه در نشست خبری روزانه با اشاره به کارهای امریکا در افغانستان از واشنگتن خواست از مردم این کشور عذرخواهی کند.
۱۴ کارشناس مستقل سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای از دولت امریکا بابت اینکه باعث دشوارتر شدن شرایط زندگی زنان افغانستان شده‌اند انتقاد کرد.
راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2022
سفیر پیشین امریکا در افغانستان: طالبان به نسخه اول خود بازگشته اند
وانگ‌ ون‌بین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری گفت: "یورش امریکا به افغانستان که دو دهه به طول انجامید به کشته شدن بیش از ۱۷۴ هزار نفر در آن کشور از آن میان ۳۰ هزار غیرنظامی منجر شد. نزدیک به یک سوم مردم افغانستان آواره شدند و بیش از نیمی از آنها با گرسنگی مفرط مواجه هستند".
ون‌بین اضافه کرد: "امریکا یک کشور و یک نسل را متلاشی کرد و پس گریخت و حالا حتی آخرین ذخایر پول نجات‌بخش مردم افغانستان را هم گروگان گرفته است. این کاملاً بربریت و بی‌رحمی نظم آمریکایی که اصطلاحاً نظم بین‌المللی قانون‌محور خوانده می‌شود را نشان می‌دهد".
یادآوری می کنیم، که امریکا پس از نزدیک به بیست سال از افغانستان به شکل بسیار بد از این کشور نیروهایش را بیرون کرد و مردم افغانستان را در دام یک گروه تروریستی تنها گذاشت و هم اکنون بیش از 95 درصد مردم افغانستان زیر فقر زندگی می کنند و میزان بیکاری به بیشترین اندازه آن رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала