فایق: مردم افغانستان نباید قربانی غرامت حملات 11 سپتامبر شوند

© Photo / twitter account of naseer A fنصیر احمد فایق
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد می‎گوید که قربانیان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر شایسته دریافت غرامت اند، اما مردم افغانستان نباید در این قضیه قربانی شوند.
نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد روز گذشته "دوشنبه 25 اپریل" در دادگاه ناحیه جنوبی ایالت نیویارک برای حفاظت از 3.5 میلیارد دالر دارایی‎ افغانستان که مورد دعوای شماری از خانواده‏های قربانیان رویداد یازدهم سپتامبر است، این گفته‎ها را مطرح کرد.
در این دادگاه سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل می‏گوید که این پول‏ها دارایی و ملکیت مردم افغانستان است و هیچ شهروند افغانستان در حملات یازدهم سپتامبر دخیل نبوده و هیچ نوع مسوولیت اخلاقی و یا قانونی متوجه شهروندان این کشور نیست.
این دفاعیه زمانی ارایه می‏شود که قرار است دادگاه عالی امریکا در مورد سرنوشت 3.5میلیارد دالری که مورد اقامه دعوای برخی از خانواده‎های قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر برای پرداخت جبران خسارت قرار دارد، تصمیم بگیرد.
در ماه فبروری 2022 حکومت جو بایدن طی صدور حکمی 3.5میلیارد دالر را از مجموع 7میلیارد دالر مورد دعوا به نفع مردم افغانستان جدا کرد و باقی ۳.۵ میلیارد دالر دیگر را منوط به تصمیم دادگاه گذاشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала