فشار پائین خون می تواند منجر به مرگ شود

© Fotolia / Andrei Tsalko خطرناکترین مشروب برای قلب نام برده شد
 خطرناکترین مشروب برای قلب نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
متخصص قلب گفت: فشار پائین خون می تواند منجر به اختلال خون رسانی به اندام ها شود.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر زائور شوگوشف متخصص قلب و عروق، توضیح داد که چرا افت ناگهانی فشار خون خطرناک است و در چه اندازه های از تونومتر باید با کمک های عاجل طبی تماس بگیرید.
Vegetable stall in a Market - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
لبلبو فشار خون را کاهش دهد
شوگوشف خاطرنشان کرد: به طور عموم پذیرفته شده است که هنجار فشار خون 80/120 است، اما در واقع مرزهای فشار طبیعی گسترده تر است.
به گفته وی، حد پایین فشار نرمال 60/90 و حد بالایی آن 90/140 است. به خوبی شناخته شده است که افزایش شدید فشار خون بسیار خطرناک است و می تواند باعث حمله قلبی یا سکته شود.
در همین حال، دکتر ادامه داد: افت ناگهانی فشار نیز مملو از خطرات جدی است. این مستلزم نقض خون رسانی به اندام های داخلی است و در نتیجه آسیب های جبران ناپذیری به آنها وارد می کند.
این متخصص قلب و عروق اضافه کرد: فشار زیر 60/90 خطرناک است زیرا در چنین شرایطی خون رسانی به برخی از اندام ها و بافت ها مختل می شود. با افت ناگهانی فشار کمتر از حد طبیعی، سوء تغذیه بدن ایجاد می شود. اول از همه، مغز آسیب می بیند، به همین دلیل فرد ممکن است غش کند. بعد از آن در کار قلب، کلیه و کبد اختلال ایجاد می شود.
گلوبول قرمز خون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
پنج نشانه اولیه لخته شدن خون
وی هشدار داد: با بروز ضعف، سرگیجه، اختلال در هماهنگی حرکات، اندازه گیری فشار ضروری است. اگر قرائت های تونومتر زیر ۸۵/۶۰ باشد، باید با آمبولانس تماس بگیرید؛ بیماری هایی وجود دارند که در پس زمینه افت فشار خون به سرعت پیشرفت می کنند. در فشار زیر 60/85 همه چیز خیلی سریع توسعه می یابد. اگر به موقع با آمبولانس تماس نگیرید، این وضعیت حتی می تواند به مرگ ختم شود، همه اینها به علت اولیه ای بستگی دارد که باعث افت فشار شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала