قطع صادرات گاز روسیه به لهستان پس از خودداری از پرداخت به روبل

© Depositphotos.com / 63ru78Вентиль на газопроводе
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
روسیه صادرات گاز به لهستان را پس از خودداری از پرداخت به روبل، متوقف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه بر پایه قرارداد یامال، عرضه گاز به لهستان را به حالت تعلیق درآورده است.
پورتال خبری اونت گزارش داده است، که لهستان از جمعه گذشته، زمانی که مهلت پرداخت که قرار بود به روبل باشد، دریافت گاز روسیه را متوقف کرده است.
این پرتال خبری خاطرنشان می کند: روسیه بر پایه قرارداد یامال، عرضه گاز به لهستان را به حالت تعلیق درآورده است.
اطلاعات مربوط به پایان دادن به گاز روسیه به اونت به طور غیررسمی توسط منابع دولتی و شرکت لهستانی PGNIG تایید شد.
این پورتال همچنین گزارش می دهد، که جمعه گذشته مهلت پرداخت سوخت به روبل به پایان رسیده است.
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
مدودف: اروپا یک هفته بدون گاز روسیه دوام نمی آورد
اونت می نویسد، که یک ستاد بحران در وزارت آب و هوا و محیط زیست لهستان گرد هم آمده است. پس از این پیام، قیمت گاز در اروپا با جهش 12 درصدی در چند دقیقه به 1150 دالر در هر هزار متر مکعب رسید.
پیش از این، پیوتر نایمسکی، نماینده تام الاختیار دولت برای زیرساخت‌های انرژی راهبری لهستان گفته بود، که ورشو از الزامات جدید برای پرداخت هزینه تامین سوخت پیرونی نخواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را در برابر مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکداری و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برندهای شخصی اعلام کرده اند که فعالیت خود را در کشور متوقف خواهند کرد.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی نامید که شبیه هیچ جنگ دیگری نیست. مقامات بر آمادگی خود برای چنین تحولی تاکید کردند و اطمینان دادند که به تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است.
ولادیمیر پوتین، پس از اعمال تحریم‌های گسترده در برابر روسیه و بسته شدن شماری زیادی از دارایی‌ها، در اول اپریل، سیستم جدید پرداخت گاز روسیه را برای مصرف‌کنندگان کشورهای غیردوست معرفی کرد. بنابراین، اکنون خریداران باید به ارز مشخص شده در قرارداد به حسابی در گازپروم بانک/ Gazprombank پرداخت کنند، که سپس آن را به روبل در بورس تبدیل می کند. تسویه حساب نهایی با تامین کننده به ارز روسیه انجام می شود. به گفته دستیار رئیس جمهور ماکسیم اورشکین، چنین طرحی به کرملین اجازه می دهد تا حد امکان عملیات اقتصادی خارجی را به حوزه قضایی خود منتقل کند تا از تصمیمات غیرقانونی سایر کشورها محافظت کند. وی تاکید کرد، که جنگ اقتصادی علیه روسیه در جریان است که خطرات زیادی ایجاد می کند. این مقام نتیجه گیری کرد که اروپایی ها نیز به نوبه خود می خواهند گاز دریافت کنند و هزینه آن را پرداخت نکنند، اما انتقال پرداخت نهایی به روبل به آنها اجازه بسته کردن وجوه را نمی دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала