افغانستان؛ بدترین کشور از دیدگاه آزادی مذهبی

© Photo / twitter/arifrahmaniiمسجد زراعت در مزار شریف را نیز انفجار دادند
مسجد زراعت در مزار شریف را نیز انفجار دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
یک نهاد مستقل آمریکایی در گزارشی افغانستان را به عنوان بدترین کشور از دیدگاه آزادی های مذهبی شناخت.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون بین‌‌المللی آزادی‌های مذهبی امریکا در گزارش سالانه‌اش، افغانستان را به‌عنوان "بد‌ترین" کشور از نظر آزادی مذهبی‌ معرفی کرده و نسبت به تشدید خشونت علیه اقلیت‌های مذهبی ابراز نگرانی کرده است.
این گزارش روز گذشته (6 ثور) به نشر رسیده است.
در گزارش آمده که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، اقلیت‌های مذهبی مورد آزارواذیت قرار گرفته و به‌خا‌طر باورهای مذهبی‌شان بازداشت و کشته می‌شوند.
گزارش افزوده است، اسناد موثق وجود دارد که طالبان اقلیت‌های مذهبی از جمله مسیحیان و خداناباوران را خانه‌به‌خانه جست‌وجو می‌کنند و آنان ناگزیرند عقایدشان را پنهان کنند.
همچنان در گزارش آمده که بسیاری از سیک‌ها و هندوهای افغانستان با آمدن طالبان کشور را ترک کرده‌اند و برخی از گروه‌های مذهبی دیگر مجبور شده‌اند مراسم‌ مذهبی‌شان را در خفا برگزار کنند.
در این گزارش به تشدید خشونت علیه هزاره‌ها اشاره شده و نسبت به افزایش حملات داعش بر اقلیت‌های مذهبی اظهار نگرانی شده است.
کمیسیون امور آزادی‌های مذهبی امریکا به وزارت خارجه این کشور پیشنهاد کرده که افغانستان تحت حاکمیت طالبان را در فهرست بدترین کشورها از نظر آزادی مذهبی قرار دهد.
این کمیسیون همچنان از مقام‌های امریکایی خواسته است که افغانستان را در ردیف کشورهای "نگرانی ویژه" قرار دهند و به موضوع آزادی مذاهب در گفت‌وگو با طالبان اولویت ببخشند.
گفتنی است که کمیسیون آزادی‌های مذهبی امریکا هرچند در تشکیل وزارت امور خارجه این کشور شامل است، اما فعالیت‌های خود را مستقلانه انجام می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала