روسیه گفتگوی طالبان با کرزی و عبدالله را تشویق می کند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه گفتگوی طالبان با کرزی و عبدالله را تشویق می کند به این امید که گفت وگو به ثبات بیشتر به افغانستان کمک کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک افغانستان گفت روسیه گفتگوی طالبان با کرزی و عبدالله را تشویق می کند به این امید که گفت وگو به ثبات بیشتر در افغانستان کمک کند.
وی در پاسخ به پرسش اسپوتنیک که چرا طالبان به انجام برخی کارها موفق و در برخی دیگر ناکام ماندند و چرا آمریکایی ها و متحدانشان در افغانستان شکست خوردند و همچنین چرا در 20 سال حضور در آنجا و کنترل کامل بر کشور، یک سیستم ایجاد نکرده اند که باعث ایجاد شغل، افزایش تولید ناخالص داخلی افغانستان و غیره شود؟ سرگئی لاوروف گفت: "تضمین حکومت فراگیر از لحاظ قومی-سیاسی از وظایف طالبان پس از به قدرت رسیدن بود."
وزیر خارجه افزود: "در مورد همه شمول از دید قومی-سیاسی، این شرط جامعه بین‌المللی نه، بلکه یک وعده، سپرده شده خود طالبان زمانی که به قدرت رسیدند، بود و گفت اقدامات در جهت حکومت همه شمول به برقراری نظم در کشور و تضمین هماهنگی ملی می انجامید."
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
لاوروف: مسکو با دیگر نیروهای سیاسی در افغانستان همکاری می کند
به گفته لاروف، این یکی از اقداماتی است که آنها (طالبان) برای برقراری نظم در کشور و تضمین هماهنگی ملی انجام اجام دهند."
لاوروف در همین حال معتقد است که کرزی و عبدالله شخصیت‌های معتبری هستند، گفتگوی آنها با طالبان می‌تواند به ثبات اوضاع در افغانستان کمک کند.
لاوروف در رابطه به پرسش خبرنگار اسپوتنیک می گوید: "شما کاملاً به درستی متذکر شدید که علاوه بر هماهنگی قومی، باید همبستگی سیاسی نیز وجود داشته باشد و افزود هنوز همه چیز خوب نیست، زیرا همه اعضای حکومت طالبان با وجود مسایل قومی درکیر اختلافات سیاسی هستند.
همجین گفته می شود که کرزی، رئیس جمهور پیشین و عبدالله عبدالله در افغانستان باقی می ماند.
لاوروف افزود: "من فکر می کنم که اینها چهره های نسبتا معتبری هستند که آماده گفتگو با طالبان هستند و ما چنین گفتگو را تشویق می کنیم. من امیدوارم که این گفت و گو به ما اجازه دهد تا افغانستان را در آینده بیشتر با ثبات ببینیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала