احتمال اخراج ده ها پناهجوی افغان ازبلژیک

© AP Photo / Geert Vanden WijngaertБеженцы в Бельгии
Беженцы в Бельгии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
دولت بلژیک نیز بعد از دولت های آلمان، پاکستان و ترکیه اعلام کرد که پناهجویان افغان را به کشورشان برمی گرداند و یا از کشور اخراج می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مقام های اداره مهاجرت بلژیک اعلام کردند بروکسل در ماه گذشته دستور به اخراج 680 پناهجوی افغان داده است.
براساس این گزارش، دفتر کمیساریای پناهندگان و افراد بدون تابعیت این کشور بر این باور است که وضعیت در افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور تغییر کرده است.
"درک ون دن بولک" کمیسر پناهندگان و افراد بدون تابعیت بلژیک در این خصوص گفت: هنوز ناامنی در افغانستان وجود دارد اما همه توسط طالبان هدف قرار نمی‌گیرند، آن‌ها افراد بسیار خاصی را هدف قرار می‌دهند.
وی افزود: پناهجویان افغان ساکن در بلژیک در ماه فبروری و مارچ ( امسال) به دفتر این کمیساریا فراخوانده شدند، بسیاری از آنها پاسخ منفی دریافت نموده و دستور خروج از کشور را نیز دریافت کردند.
کمیساری عمومی پناهندگان این کشور در ماه مارچ 2022 از مجموع 2240 دوسیه پناهندگی، 1500 دوسیه را رد کرده است که یک سوم آن مربوط به پناهندگان افغان است.
به همین دلیل پناهجویان افغانستانی ساکن بلژیک روز یکشنبه در شهر "مونس" این کشور دست به تجمع اعتراضی زده و متحصن شدند، این عده از پناهجویان، خواستار ضمانت دولت برای عدم اخراج آنان از این کشور شده اند.
این پناهندگان چانس این را دارند که خواهان تجدید نظر در تصمیم اداره مهاجرت در این کشور شوند.

پناهندگانی که درخواست‌های شان رد شده است، با خطر اخراج از بلژیک رو به رو اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала