بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی آزادی پیلوت روس

© SputnikКонстантин Ярошенко во время обмена. Кадр из видео
Константин Ярошенко во время обмена. Кадр из видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
در پی مبادله ترویورا رید با کنستانتین یاروشنکو پیلوت روس وزارت امور خارجه روسیه بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نتیجه آزادی پیلوت روس نیتجه کار همکاهنگ چندین بخش ادارات روسیه است.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: بلافاصله پس از این که هموطن ما که قربانی تحریک سرویس های اطلاعاتی امریکا شده بود و به دنبال آن در لیبریا دستگیر و تحت شکنجه قرار گرفت، با حکمی از پیش تعیین‌شده به اتهام قصد قاچاق مواد مخدر برای محاکمه به نیویورک منتقل شد. وزارت خارجه روسیه دائما اقداماتی را برای آزادی او انجام می‌داد.
براساس اطلاعات وزارت خارجه، یاروشنکو در دوران حبس خود مورد تبعیض و روفتار تحقیر‌آمیز قرار گرفت.
بیانیه می‌افزاید: در نتیجه، واشنگتن با استفاده از منافع ایالات متحده در مبادله ترویورا رید امریکایی که در به دلیل نزاع در حالت مستی و مقاومت در برابر پولیس محکوم شده بود، با وجود این واقعیت که او حتی دو سال از 9 سال تعیین شده توسط دادگاه را نگذراند (در حالی که کنستانتین یاروشنکو دوازده سال را در زندان گذراند) توانست فشار اعمال کند و در ایالات متحده امریکا یک کمپین پر سر و صدا در اطراف این شخص ترتیب داده شد و او را تقریباً به عنوان "قربانی خودسری" معرفی کرد، البته از فرصت بازگشت هموطنمان البته به طور کامل استفاده شد.
کنستانتین یاروشنکو در ماه می سال 2010 میلادی در لیبریا دستگیر و به امریکا منتقل شد. در سال 2011، دادگاهی در امریکا او را به اتهام ارسال محموله بزرگ مواد مخدر به خاک امریکا به 20 سال زندان محکوم کرد. یاروشنکو اقرار به بی‌گناهی کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала