Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فصل با شکوه بنزما؛ کریم برای کسب توپ طلا همه کار کرده است

© AFP 2023 / PIERRE-PHILIPPE MARCOUبنزما
بنزما - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال مادرید، فصل درخشانی را با این باشگاه سپری کرده و مدعی اصلی عنوان جایزۀ توپ طلا است.
به گزارش اسپوتنیک، رئال مادرید اگر در فصل جاری مدعی دو جام معتبر است، به لطف درخشش ستاره‌ای فرانسوی خود یعنی کریم بنزما است. این بازیکن باتجربه در فصل جاری چنان درخشیده که حتی رقبأ از وی تحسین کرده‌اند.
صرف نظر از این واقعیت که او می‌تواند چهارمین عنوان لالیگا و پنجمین لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند، افتخارات شخصی او بسیار زیاد بوده است.
برابر پاکو خنتو
دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به روز سه شنبه برابر منچسترسیتی، شش‌وصدمین بازی بنزما برای لوس بلانکوس بود، موفقیتی که باعث می‌شود او با پاکو خنتو برابری کند.
علاوه بر این، او اخیراً از نظر گلزنی فراتر از آلفردو دی استفانو بزرگ رفته و 318 گل برای غول اسپانیایی به ثمر رسانده است.
رائول با 323 گل در رتبه بعدی قرار دارد، در حالی که کریستیانو رونالدو با 450 گل دست نیافتنی است.
40 گل و پیچیچی
بنزما 40 گل این فصل دارد و این اولین بار در دوران حرفه‌ای او است که توانسته به این عدد برسد. او همچنین تنها بازیکن رئال مادرید به غیر از کریستیانو رونالدو خواهد بود که به این موفقیت دست یافته است و در حال حاضر به عنوان موثرترین مهاجم اروپا با میانگین تقریباً یک گل در هر بازی شناخته می‌شود. به عنوان بهترین گلزن لالیگا سانتاندر، او جایزه پیچیچی را قطعا دریافت خواهد کرد زیرا هیچکس به اندازه او موفق به گُلزنی نشده است.
رسیدن به 20 جام
بنزما 20 عنوان قهرمانی را با لوس بلانکوس به دست خواهد آورد زیرا قهرمانی لالیگا سانتاندر عملاً تضمین شده است. پیش از او در رئال مادرید سرخیو راموس با 22 و مارسلو با 23 قرار جام دارند.
توپ طلا
بنزما همچنین می‌تواند اولین جایزه توپ طلای تاریخ خود را برای بازی‌های درخشانش در سال 2022 به دست آورد، زیرا او بازیکن برجسته اروپا بوده است و لیونل مسی و کریستیانو رونالدو حتی در رقابت با او نیستند. محمد صلاح نزدیک‌ترین رقیب اوست، اما این ستاره مصری گل های کمتری به ثمر رسانده و پاس گل های کمتری نسبت به بنزما ثبت کرده است.
بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا
بنزما با به ثمر رساندن 14 گل، بدون توجه به هر اتفاق دیگر، بیشترین گلزنی خود را در لیگ قهرمانان داشته و امیدوار است برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود به عنوان بهترین گلزن رقابت‌ها دست یابد.
روبرت لواندوفسکی با یک گل از او جلوتر است، با این حال مهاجم لهستانی امسال دیگر در مسابقات حضور نخواهد داشت زیرا بایرن مونیخ توسط ویارئال از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حذف شده است.
بهترین گلزن فرانسوی تاریخ
رکورد دیگری که در این دوره توسط اعجوبه سابق لیون شکسته شد، عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال با ملیت فرانسه در تمام مسابقات است. او برنارد لاکومب و تیری آنری را پشت سر گذاشته و اکنون 435 گل در دوران حرفه‌ای خود دارد.
با توجه به این آمار انفرادی، بنزما مدعی اصلی توپ طلا شناخته می‌شود و اگر در این فصل هر دو جام ممکن را کسب کند، این جایزه را خواهد بُرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала