بلومبرگ: شماری ازکشور های اروپا هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت کرده اند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Логотип "Газпрома"
Логотип Газпрома - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
لومبرگ در گزارشی نوشت: چهار خریدار اروپایی گاز روسیه هزینه تحویل آنرا به روبل پرداخت کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از منابعی گزارش می دهد که ده خریدار اروپایی گاز روسیه با گازپروم بانک حساب بانکی باز کرده اند و چهار کشور قبلاً قیمت گاز روسیه را به روبل پرداخت کرده اند.
در این گزارش آمده است: "چهار خریدار اروپایی هزینه های گاز خود برای عرضه گاز را قبلاً به روبل پرداخت کرده اند، همانطور که روسیه خواسته است، ده شرکت اروپایی با گازپروم بانک حساب باز کرده اند."
شرکت گازپروم روسیه امروز چهارشنبه (27 آپریل) رسما اعلام کرد که به خاطر عدم پرداخت پول گاز به روبل، صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف کرده است.
بر اساس بیانیه گازپروم تا زمانی که این دو کشور با شرایط جدید صادرات گاز روسیه همگام نشوند، صادرات گاز به آنها از سر گرفته نخواهد شد.
این شرکت بزرگ روس هشدار داده که اگر بلغارستان و لهستان بخواهند به صورت غیرقانونی گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌ از خط لوله صادراتی روسیه به اروپا موسوم به یامال که از خاک این دو کشور عبور می‌کند برداشت کنند، روسیه هم به همان میزان صادرات گاز خود به اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش خواهد داد.
شرکت گازپروم گفته که تا پایان روز گذشته بلغارستان و لهستان پول گاز وارداتی از روسیه در ماه جاری را‌‌‌‌‌‌‌‌ آن گونه که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دستور داده و باید به روبل باشد را‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت نکرده‌اند.
به گفته منبع ، احتمال می رود که چنین "توقف" بعدی در نیمه دوم ماه می، زمانی که پرداخت های بعدی انجام شودصورت خواهد گرفت.
گفتنی است در تاریخ 23 ماه مارچ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته است تا در اسرع وقت تمام پرداخت ها در رابطه به تأمین گاز به کشور های به اصطلاح غیر دوست به روبل معامله شود.
روسیه در زمان حاضر بیشترین بخش گاز کشورهای اروپایی و نیز بخش قابل توجهی از نفت مصرفی کشورهای این قاره را تامین می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала