کلوپ ویدیو

فرار عنکبوت نر پس ار جفت‎‌گیری از ترس خورده شدن توسط عنکبوت ماده + ویدئو

© Photo / Shichang ZhangПаук Philoponella prominens
Паук Philoponella prominens - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
گروهی از دانشمندان کشف کرده‌اند که عنکبوت‌های نر برای جلوگیری از کشته و خورده شدن با شتاب تقریبا 200 متر بر ثانیه جهیده و خود را از شریک زندگی‌شان دور می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان چینی موفق شدند لحظه فرار عنکبوت ها Philoponella prominens نر را بلافاصله پس از جفت گیری ثبت کنند. نرها نوک پاهای جلویی خود را به بدن ماده فشار می دهند و سپس از فشار هیدرولیک برای صاف کردن مفاصل خود و پرش سریع به عقب استفاده می کنند.
محققان با نظارت بر 155 جفت گیری موفق، دریافتند که 152 مورد با منجنیق شدن جنس نر به پایان رسید که در نتیجه آن از مرگ رهایی یافتند.
بنا به این تحقیق، سه عنکبوت نر که عمل منجنیق را انجام ندادند به سرعت توسط شرکای جنسی خود اسیر، کشته و خورده شدند. 30 عنکبوت نر دیگر که با گذاشتن یک برس خوب در پشت کمرشان از منجنیق‌شدنشان جلوگیری شد، همگی به همین سرنوشت دچار شدند. از همین رو محققان به این نتیجه رسیدند که منجنیق‌شدن برای جلوگیری از کانیبالیسم جنسی ضروری است.
عنکبوت Philoponella prominens یک گونه عنکبوت اجتماعی است که در جاپان و کوریا یافت می شود. این عنکبوت ها در گروه های جمعی تا حد اکثر 300 عنکبوت دور هم جمع شوند تا یک منطقه کامل را ببافند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала