آسیا تایمز: دهلی‌نو واشنگتن را با موضع خود در قبال روسیه غافلگیر کرد

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر 21 мая 2018. Президент РФ Владимир Путин и премьер-министр Республики Индии Нарендра Моди во время встречи
21 мая 2018. Президент РФ Владимир Путин и премьер-министр Республики Индии Нарендра Моди во время встречи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2022
عضو شوید
روزنامه آسیا تایمز در مقاله‌ای می‌نویسد، ایالات متحده از تصمیم هند برای کنار گذاشتن تحریم ها علیه مسکو به دلیل عملیات ویژه در اوکراین و پذیرش روبل در تجارت با این کشور شگفت ‌زده شد.
به گزارش اسپوتنیک، تاکید می‌شود که تفاوت های واشنگتن و دهلی‌نو در ارزیابی رویدادها نشان‌دهنده روند منطقه‌ای به سمت نزدیکی بیشتر بین روسیه، هند و چین است.
مقاله آمده است: هند با امتناع از کنار گذاشتن متحد دیرینه خود روسیه بر سر بحران اوکراین، امریکا را غافلگیر کرد. این کشور به جای حمایت از تحریم های ایالات متحده، مکانیسم‌های انتقال و سرمایه‌گذاری به ارز محلی را برای تجارت با روسیه به روبل و روپیه، با انتظار سرمایه‌گذاری درآمد مازاد روسیه در بازار اوراق قرضه شرکتی هند، طراحی کرده است.
مرورگر آسیا تایمز معتقد است خود کاخ سفید با رها کردن "تحقیرآمیز" افغانستان و ناتوانی در حل بحران اوکراین، کشورها را برای همکاری (با دیگران) سوق می‌دهد.
این روزنامه می‌گوید: مشکل دشوار اول باید توسط خود سه قدرت آسیایی حل شود. ملاحظه دوم دهلی نو را متقاعد کرد که دوستی آمریکا مانند یک انبار باروت است که هر لحظه ممکن است منفجر شود
روسیه 24 فبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای ارتش اوکراین حمله می‌کنند و در حال حاضر پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی خود را آزادسازی منطقه دونباس نامید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала