اعلام جنگ سرد جدید از سوی امریکا

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Добыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2022
عضو شوید
غرب و روسیه جنگ سرد جدیدی را در بازار نفت آغاز کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته جوزف سالیوان، مقاله نویس National Review، بحران اوکراین منجر به آغاز جنگ سرد در بازار نفت شد. پس از پایان جنگ سرد، روسیه بخشی از بازار جهانی نفت شد، جایی که منبع مواد اولیه در قیمت گذاری اهمیتی نداشت.
نویسنده نوشت: هزینه نهایی حامل انرژی تنها با درجه و هزینه حمل و نقل آن تعیین می شود.
وی افزود: وجود بازار واحد نفت به یک معنا تجسم سلطه جهانی شدن در بازار کالا است. با این حال، قانون تک قیمت جهانی پیش از بحران اوکراین تقریباً برای بازار نفت قابل اجرا بود.
Россию ждут нефтяные сверхдоходы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
فروش نفت روسیه در ماه اپریل در کشاکش تحریم ها رکورد زد
سالیوان خاطرنشان کرد، که نفت اورال روسیه با تخفیف زیادی به برنت فروخته می شود. به گفته سالیوان، اختلاف قیمت کنونی بین این دو نوع را تنها می‌توان تا حدی با تحریم‌های ضد روسی غرب توضیح داد، اما این تفاوت زودتر ظاهر شد.
نویسنده افزود: فروپاشی جهانی شدن در بازار نفت از نظر ماهیت و گستره با هر چیزی که پس از پایان جنگ سرد دیده ایم متفاوت است. بنابراین، در یک طرف کشورهای غربی قرار داشتند که قادر به پرداخت بیشتر هستند، و در طرف دیگر - بقیه جهان، از جمله چین. این کشورها نمی توانند "فقط برای خرید مواد خام از روسیه" بیش از حد پرداخت کنند.
سالیوان هند را به عنوان مثال ذکر کرد. با قیمت های کنونی، تغییر به نفت روسیه باعث صرفه جویی 40 میلیارد دالری در سال یا 1.5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور می شود.
گزارشگر توجه خود را به این واقعیت جلب کرد، که یک و نیم درصد تولید ناخالص داخلی اندازه معمول کسری بودجه امریکا در سال های پررونق است.
نویسنده ادامه داد: رد چنین فرصتی برای صرفه جویی در هزینه، اقدامی تازیانه است که کشورهای فقیر جهان از عهده آن بر نمی آیند. به گفته سالیوان، انشعاب در بازار جهانی انرژی پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت که بر دیگر حوزه های فعالیت تأثیر می گذارد.
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کردند. بنابراین، ذخایر روسیه در حدود 300 میلیارد دالر بسته شد. درخواست ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه نیز بلندتر شده است. با این حال، اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در اروپا و ایالات متحده شده است که در درجه اول منجر به افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала