پنتاگون: به ارزش هفت میلیارد دالر تجهیزات نظامی در افغانستان باقی مانده‌است

© https://twitter.com امریکا بیش از ۴۰۰ تانک هاموی جدید را به ارتش افغانستان داد
  امریکا بیش از ۴۰۰ تانک هاموی جدید را به ارتش افغانستان داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2022
عضو شوید
براساس گزارش وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون، این کشور به ارزش هفت میلیارد دالر تجهیزات نظامی را که به دولت افغانستان سپرده بود، پس از خروج در این کشور جا گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، بر اساس این گزارش، این تجهیزات شامل طیاره، مهمات هوایی و زمینی، موترهای نظامی، اسلحه، تجهیزات ارتباطی و سایر مواد می‌شود که اکنون در اختیار طالبان قرار دارد.
در این گزارش آمده است که طیاره‌های نظامی باقی مانده به ارزش 923 میلیون دالر، توسط نیروهای امریکایی غیرنظامی و از کار انداخته شده‌اند.
بزرگ‌ترین رقم تجهیزات باقی‌مانده مربوط به وسایط نظامی است. طبق این گزارش، از مجموع 96 هزار واسطه نظامی، بیش از 40 هزار عراده آن در افغانستان باقی‌مانده است. اکنون، نیروهای طالبان مالک 12 هزار موتر زرهی معروف هاموی اند.
از سوی هم وزارت دفاع امریکا می‌گوید هیچ برنامه‌ی برای بازگشت به افغانستان و بازیابی این تجهیزات ندارند.
در گزارش وزارت دفاع امریکا هم‌چنین آمده است که در چنین شرایطی امکان انتقال بیش‌تر این تجهیزات به کشورهای هم‌سایه‌ نیز وجود دارد.
گزارش وزارت دفاع امریکا در مورد تجهیزات باقی‌ماندۀ آن کشور در افغانستان درحالی منتشر می‌شود که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا ادعا کرده بود که به ارزش حدود 80 میلیارد دالر تجهیزات نظامی در افغانستان جا مانده است.
ترامپ همچنین گفته بود که ممکن است امریکا یک بار دیگر در آینده برای بازپس‌گیری این تجهیزات به افغانستان برگردد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала