وزیر خارجه هند خطاب به اروپا: جهان به افغانستان خیانت کرد

© AP Photo / Manish SwarupIndian Foreign Minister Subrahmanyam Jaishankar addresses a press conference on the performance of the ministry of external affairs in first 100 days of Prime Minister Narendra Modi's new term in office in New Delhi, India, Tuesday, Sept. 17, 2019
Indian Foreign Minister Subrahmanyam Jaishankar addresses a press conference on the performance of the ministry of external affairs in first 100 days of Prime Minister Narendra Modi's new term in office in New Delhi, India, Tuesday, Sept. 17, 2019 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2022
عضو شوید
جی‌شنکر، وزیر خارجه هند با انتقاد از عدم توجه جامعه بین‌المللی به بحران افغانستان از اروپا خواست تا فراتر از اوکراین به افغانستان نگاه کند، جایی که جهان به جامعه مدنی این کشور خیانت کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، وزیر امور خارجه هند روز گذشته در هفتمین نشست گفتگوهای استراتژیک ریسینه در دهلی‌نو گفته است که بحران اوکراین موضوعی است که همه را نگران می‌کند. اما آسیا با مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود مواجه است که اغلب بر نظم مبتنی بر قوانین تأثیر می‌گذارد.
او با اشاره به افغانستان گفت: "لطفا به من بگویید کدام بخش از نظم مبتنی بر قوانین، آنچه را که جهان در آن‌جا (افغانستان) انجام داده است، توجیه می‌کند".
وزیر امور خارجه هند خاطرنشان کرده است که در کم‌تر از یک سال، کُل جامعه مدنی افغانستان توسط جهان نابود شد.
جی‌شنکر افزود که اولویت‌ها برای کشورهای مختلف متفاوت است و در سایر نقاط جهان نیز به همان اندازه موضوع‌های مبرم وجود دارد.
او در حضور مقام‌های ارشد اروپایی که در این نشست شرکت داشتند گفت که کشورهای غربی افغانستان را به حال خود رها کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала