روسیه موظف به همکاری با دادگاه کیفری بین‌المللی در رابطه با "تحقیقات" در اوکراین نیست

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2022
عضو شوید
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که روسیه موظف به همکاری با دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) در رابطه با "تحقیقات" در اوکراین نیست.
به گزارش اسپوتنیک، در سخنان زخارووا که در تارنمای وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: "در مورد دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری، این اقدام نشان می‌ دهد که آنها حتی سعی نمی‌ کند حداقل ظاهر بی ‌طرفی و عینی را حفظ کنند و مشتاقانه به روندی می‌ پیوندد که در آن مجرمان به وضوح از قبل تعیین شده‌اند. اگر کسی هنوز شک داشت که دیوان کیفری بین‌المللی، نهادی است که دستورات سیاسی را انجام می‌دهد و ربطی به عدالت مستقل ندارد، با این عمل جدید "خلاقانه" همه چیز کاملاً روشن شده است".
وی خاطرنشان کرد که ترکیب تیم تحقیق نشان می‌دهد که چیزی جز محکوم کردن روسیه نمی‌توان انتظار داشت.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: "به شما یادآوری می‌کنیم که روسیه در اساسنامه رم دادگاه بین‌المللی کیفری حضور ندارد و موظف به همکاری با آن نیست و با این حال، ما به نظارت دقیق بر نحوه عملکرد این سازمان ادامه خواهیم داد".
به گفته وی، سازمان های حقوق بشر جمهوری های دونتسک و لوهانسک مجموعه‌ای محکم از اطلاعات بیش از 3 هزار مورد جنایات علیه ساکنان دونباس را به دیوان بین‌المللی کیفری ارسال کردند، اما تاکنون هیچ واکنش روشنی از سوی دادگستری لاهه به حقایق ارائه شده نشان داده نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала