لاوروف زمان پایان عملیات ویژه روسیه در اوکراین را اعلام کرد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2022
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مورد احتمال پایان عملیات ویژه روسیه در اوکراین تا 9 می گفت که این عملیات به محض دستیابی به اهداف پایان خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک، آقای لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: (عملیات ویژه روسیه در اوکراین) به محض این‌که اهدافی را که قبلاً برای شما شرح دادم اجرا و محقق شود، تکمیل خواهد شد.
در عین حال، به گفته وی، مذاکرات صلح به دلیل موضع ناسازگار مقامات کی‌یف متوقف شد.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: اگر آنها مذاکره کنندگان صادقی بودند، اگر به آنچه که مرحله به مرحله توافق کردند متعهد بودند، می‌توانستیم پیشرفت چشمگیری در این مذاکرات داشته باشیم.
به گفته وی، اوکراین می‌تواند از گروهی از دولت‌ها که شامل اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، آلمان و ترکیه است، ضمانت‌های امنیتی دریافت کند.
وی افزود: "ما مخالف آن نیستیم. نکته اصلی این است که بدانیم آنها چقدر سازگار هستند، به ویژه در مورد این که این تضمین ها کدام مناطق را پوشش می دهد. البته همانطور می فهمید، آنها نمی توانند کریمه و شرق اوکراین مربوط شوند، زیرا ما استقلال جمهوری ها را به رسمیت شناخته‌ایم. و در ابتدا در مذاکرات استانبول با این امر موافقت کردند، اما سپس دیدگاه خود را تغییر دادند.
لاوروف تاکید کرد که مذاکرات به بن بست خورده است زیرا کی‌یف دائماً می‌خواهد این بازی ها را انجام دهد و همچنین به دلیل دستورالعمل عدم تسریع روند مذاکرات از واشنگتن، لندن و سایر پایتخت‌ها.
با این حال، آقای لاوروف باور دارد که روسیه و اوکراین در صلح زندگی و روابط حسن همجواری خواهند داشت.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2022
لاوروف: مذاکرات میان روسیه و اوکراین به کندی پیش می‌رود
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала