رهبر کوریای شمالی برای "بازدارندگی پیشگیرانه" دشمن می‌توانیم از سلاح هسته‌ی کار بگیریم

© AFP 2023 / KCNA / KNSЛидер Северной Кореи Ким Чен Ын и его жена Ри Соль Чжу на праздновании в Пхеньяне 90-летия основания Корейской народно-революционной армии
Лидер Северной Кореи Ким Чен Ын и его жена Ри Соль Чжу  на праздновании в Пхеньяне 90-летия основания Корейской народно-революционной армии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی خواستار "بازدارندگی پیشگیرانه" از تهدید هسته ای دشمن شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رسمی کوریای شمالی موسوم به KCNA ، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در بیاناتی بار دیگر هشدار داد، این کشور در صورتی که تهدید شود ممکن است به صورت پیشگیرانه از تسلیحات اتمی استفاده کند.
کیم جونگ اون با فرماندهی ارتش خلق کوریا (KPA) دیدار کرد تا اقدام آنها در مانور روز دوشنبه را تحسین کند.
این مانور که به مناسبت نودمین سالروز تاسیس ارتش کوریا برگزار شد، در حالی صورت گرفت که کیم جونگ اون سیاست خطرناک اتمی خود با هدف وادار کردن آمریکا به قبول ایده کشورش به عنوان یک قدرت اتمی و رفع تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده را از سر گرفته است.
وی دراین مراسم خواست قاطعانه خود را برای ادامه تقویت ارتش مسلح به تسلیحات اتمی‌اش ابراز کرده به صورتی که بتواند در صورت لزوم به طور پیشگیرانه و کامل همه تلاش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز از جمله تهدیدات اتمی نیروهای متخاصم را مهار و خنثی کند.
کیم جونگ اون در جریان سخنرانی برای هزاران نیرو و تماشاگرانی که برای این رویداد بسیج شده بودند متعهد شد تا با سریع‌ترین سرعت ممکن نیروهای اتمی‌اش را تقویت کند و تهدید کرد در صورت مواجه با اقدامات تحریک‌آمیز از آنها استفاده خواهد کرد.
وی گفت، در شرایطی که کوریای شمالی با تهدیدات خارجی علیه "منافع اساسی" نامشخصش مواجه است، نیروها و تسلیحات اتمی‌اش "هرگز محدود به ماموریت بازدارندگی جنگ" نخواهد بود.
رهبر کوریای شمالی از رهبران نظامی خود خواست تا برای "برتری مطلق" نیروهای مسلح این کشور تلاش و این برتری را حفظ کنند. به گفته وی، این کشور باید "قدرت نظامی تهاجمی و عظیم" داشته باشد. کیم جونگ اون این عوامل را "راه نجات" و تضمین امنیت کوریای شمالی خواند.
کره شمالی تنها در سال 2022 میلادی 13 مورد آزمایش موشکی و تسلیحاتی انجام داده است.
در ماه مارچ امسال کوریای شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای جاپان پرتاب کرد. علاوه بر این، چهار شلیک از پرتابگر های این کشور به سمت دریای زرد شلیک شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала