عبدالله عبدالله پس از 8 ماه اجازه سفر به خارج را یافت

© https://www.facebook.com/Dr.AbdullahAbdullahعبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست
عبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
عضو شوید
رئیس پیشین آشتی ملی افغانستان از سفرش به یک کشور خارجی پس از 8 ماه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس پیشین شورای عالی آشتی ملی افغانستان در برگه رخنامه اش امروز ضمن شاد باد گفتن عید سعید فطر از سفرش خبر داد.
او در برگه رخنامه اش نوشته است، که فرارسیدن عید سعید فطر را برای شما مردم متدین افغانستان و خانواده‌های محترم‌تان تبریک می‌گوییم. امیدواریم پروردگارمنان روزه، نماز، عبادت و شب‌زنده‌داری‌های‌تان را در این ماه برکت، مغفرت و آزادی از آتش به فضل و عنایت خویش قبول نموده باشد. در روزهای پرمیمنت عید امسال به دلیل مسافرت شخصی برای چند روز بیرون از کشور می‌باشیم، به این اساس پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به شما تبریک می‌گوییم و برای‌تان روزهای خوش و پر سعادتی آرزو داریم.
داکتر عبدالله با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2020
داکتر عبدالله با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد
او افزوده است، که رمضان امسال نیز مانند سال‌های قبل شاهد حوادث خونین بود و تعداد زیادی از شهروندان کشور در شهرها و ولایت‌های مختلف براثر حملات دهشت‌افگنانه و هدفمند به شهادت رسیدند، زخم برداشتند و آرامش خود را از دست‌ دادند. امیدواریم امسال مردم ما روزهای عید سعید فطر را در آرامش و‌ خوشی با خانواده‌ و دوستان خویش تجلیل نمایند.
در ادامه او نوشته است، که مانند همیش با اتکا به ارزش‌های والای اسلامی، عدالت اجتماعی، مساوات، وحدت ملی، مشارکت عادلانه‌ی سیاسی، ارزش‌های حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت توسط مردم که به ثبات سیاسی کمک می‌کند به حیث یک شهروند بدون چشم‌داشت شخصی در پهلوی مردم و در کشور خویش قرارداریم. امیدوایم با اتکا به ارزش‌های فوق و اراده‌ی مردم کشور بتوانیم با خردورزی، یک‌دیگرپذیری ، مدارا و آینده‌نگری چشم‌انداز روشنی را برای آینده‌ی کشور ترسیم نماییم و با عبور از بحران‌‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی زمینه را برای شکل‌گیری نهادهای ملی، مشارکت سیاسی و زندگی مسالمت‌آمیز در پناه قانون فراهم نماییم.
در پایان پیامش داکتر عبدالله چنین نوشته است: پایان بخشیدن به درد و آلام ملیون‌ها شهروند این سرزمین در داخل و بیرون از کشور، رسیدگی به امور پناهندگان در کشورهای همسایه و فراتر از آن، جلوگیری از ادامه‌ی جنگ‌های داخلی و سامان بخشیدن به سیاست خارجی متوازن منطقه‌ای و بین‌المللی بستگی به تصمیم‌های دوراندیشانه‌ی ما و شکل‌گیری یک حکومت فراگیر در افغانستان دارد. توقع اکثریت مردم افغانستان گام برداشتن در این مسیر می‌باشد و ما آماده‌ایم مردم و ملت خویش را در حرکت به سوی چنین آینده‌ای مانند همیش یاری رسانیم.
یادآوری می کنیم، که پس از گریز اشرف غنی، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و داکتر عبدالله عبدالله رئیس پیشین شورای عالی آشتی در افغانستان بودند و گروه طالبان به آنها اجازه سفر را نمی داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала