قدردانی چین از "سخت‌ترین پاسخ" روسیه به تحریم‌های غرب

© Depositphotos.com / 63ru78Вентиль на газопроводе
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
عضو شوید
تحلیلگر مسائیل اقتصادی چین در مقاله‎ی برای یک روزنامه این کشور نوشت: توقف عرضه گاز "سخت‌ترین" پاسخ روسیه به تحریم‌ها بود.
به گزارش اسپوتنیک، لین بوچیانگ، مدیر مرکز تحقیقات اقتصاد انرژی چین در دانشگاه شیامن در مقاله ای برای روزنامه Huanqiu Shibao نوشت: روسیه به دلیل امتناع برخی کشور ها از پرداخت هزینه های گاز به روبل با قطع عرضه "سوخت آبی" به این کشور ها از جمله لهستان و بلغارستان :سخت‌ترین پاسخ" به تحریم های غرب را ارائه کرد.
نویسنده خاطر نشان کرد، که در رابطه با امتناع لهستان و بلغارستان از پرداخت پول گاز به روبل، روسیه در 27 آپریل اعلام کرد که عرضه گاز به این دو کشور را قطع می‌کند.
به گفته وی، این بدان معناست که درخواست قبلی مسکو برای پرداخت بهای گاز به روبل "شروع به اجرا کرد و این اقدام امروز" سخت ترین پاسخ "به تحریم های غرب" محسوب می شود.
این کارشناس خاطرنشان کرد: با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی، می توان متوجه شد که بحران اوکراین منجر به نوسانات حتی بیشتر در بازار بین المللی نفت و گاز شد که پیش ازاین تحت تأثیر همه گیری COVID-19 قرار گرفته است. پس از شروع بحران، ساختار زنجیره تامین در بازار بین‌المللی نفت و گاز تغییر کرد: مسکو شروع به جستجوی کانال‌های جدید برای فروش این منابع انرژی کرد و اروپا فعالانه تلاش کرد تا از وابستگی نفت و گاز روسیه خلاص شود.
او هشدار داد، که برای دستیابی به جایگزینی موثر نفت و گاز روسیه، اتحادیه اروپا نیاز به افزایش واردات بیشتر از قطر و ایالات متحده دارد، اما این اتحادیه فاقد زیرساخت های حمل و نقل نفت و گاز در مقیاس بزرگ و پایدار به کشور های اروپا است.
Логотип Газпрома - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
بلومبرگ: شماری ازکشور های اروپا هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت کرده اند
به گفته لین بوچیانگ، آمریکا به دلیل کمبود زیرساخت ها و ظرفیت محدود نمی تواند مشکل کمبود نفت و گاز اتحادیه اروپا را در کوتاه مدت حل کند. سیستم انتقال گاز طبیعی مایع (LNG) در ایالات متحده در حال حاضر با ظرفیت کامل کار می کند، در حالی که هنوز کمبود کشتی برای حمل و نقل وجود دارد.
به گفته نویسنده مقاله، بحران اوکراین منجر به تغییراتی در ساختار عرضه و تقاضای بین‌المللی نفت و گاز و همچنین "چرخش" بازار شده است که تأثیر زیادی بر زنجیره تامین نفت و گاز در بازار های جهانی خواهد داشت.
کارشناس چینی در اخیر نوشت:" در چند سال آینده، ساخت‌وساز محقق نشده زیرساخت‌ها به یک مانع جدی برای تجارت نفت و گاز تبدیل خواهد شد که منجر به کندی معاملات و هزینه‌های بالاتر مبادلاتی در بازار انرژی خواهد شد. با توجه به عدم تطابق بین عرضه و تقاضای نفت و گاز و نبود زیرساخت های کافی،در سال‌های آینده قیمت انرژی احتمالاً بالا باقی می‌ماند."
گفتنی است در تاریخ 23 ماه مارچ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته است تا در اسرع وقت تمام پرداخت ها در رابطه به تأمین گاز به کشور های به اصطلاح غیر دوست به روبل معامله شود.
روسیه در زمان حاضر بیشترین بخش گاز کشورهای اروپایی و نیز بخش قابل توجهی از نفت مصرفی کشورهای این قاره را تامین می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала