توهین به یک وزیر زن کابینه شهباز شریف در خانه خدا/ پنج پاکستانی بازداشت شدند

© AP Photo / Anjum Naveedشهباز شریف، بخت اول نخست وزیری پاکستان کیست
شهباز شریف، بخت اول نخست وزیری پاکستان کیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
عضو شوید
پنج شهروند پاکستان به اتهام توهین به یک وزیر زن پاکستانی و همراهانش در صحن مسجدالنبی و هم‌چنان هتک حرمت این مکان مقدس، توسط نیروهای امنیتی موظف حرمین شریفین بازداشت شدند.
به گزارش اسپوتنیک، صفحه فیسبوک "حرمین شریفین" با نشراین خبر گفته است که این پنج تن به یک زن و همراهان پاکستانی او توهین کرده‌اند و الفاظی را استفاده کرده‌اند که مخالف حرمت این مکان مقدس است.
رسانه عربی سعودی گزیت نوشته که افراد بازداشت‌شده، به مریم اورنگ‌زیب، وزیر اطلاعات و شهزین بوگتی، وزیر مبارزه با مواد مخدر پاکستان توهین کرده‌اند.
رسانه‌های اجتماعی ویدیوهایی را منتشر کرده‌اند که شماری علیه هیأت همراه شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان هنگام بازدید از مدینه منوره شعار سر می‌دهند.
جیو نیوز رسانه‌ پاکستانی نیز گفته است که این معترضان وابسته به حزب تحریک انصاف پاکستان تحت رهبری عمران‌ خان‌اند. مریم اورنگ‌زیب در واکنش به این قضیه گفته است که نمی‌خواهد از مسوول این حادثه نام ببرد، زیرا نمی‌خواهد ‌از این مکان مقدس استفاده سیاسی کند.
این اختلافات واکنش شماری از رهبران سیاسی و مذهبی و افراد از جوامع مختلف را برانگیخته و برخی آنان سردادن شعارهای سیاسی در مسجد‌النبی را محکوم کرده‌اند.
شهباز شریف، نخست‌وزیر جدید پاکستان بنا به دعوت محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در رأس یک هیأت بلندرتبه، روز پنج‌شنبه، برای یک سفر رسمی سه ‌روزه عازم عربستان سعودی شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала