لاوروف: جهان امروزچند قطبی شده است؛ غرب باید واقعیت های جدید ژئوپلیتیک را بپذیرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه کشور های غربی را به پذیرفتن واقعیت های جدید ژئوپلیتیک فراخواند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری شین‌هوا، با بیان اینکه جهان مدت‌هاست شکل "تک قطبی"خود را از دست داده است، از کشورهای غربی خواست هر چه زودتر با واقعیت‌های ژئوپلیتیک کنار بیایند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: امروز، ما در مورد جنگ سرد جدید صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد تمایل مداوم واشنگتن و "اقمارش" صحبت می کنیم، که برای تحمیل یک مدل آمریکایی محور نظم جهانی خود را "ارباب سرنوشت بشریت" تصور می کنند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
لاوروف: عملیات ویژه در اوکراین به رهایی جهان از نفوذ غرب کمک می کند
وی افزود: "کار به جایی رسیده است که اقلیت غربی در تلاشند تا معماری سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی شکل گرفته پس از جنگ جهانی دوم را با "نظم مبتنی بر قوانین خود" جایگزین کنند. این قوانین در واشنگتن و متحدانش نوشته شده و سپس به عنوان یک اصل الزام آور به جامعه بین المللی تحمیل می‌شود."
به گفته لاوروف، واشنگتن کاملا فراموش کرده است دنیای امروز چندین مرکز تصمیم گیری دارد و چند قطبی شده است.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که خط مشی ویرانگر آمریکا تازه شکل نگرفته، تجاوز ناتو به یوگسلاوی، حمله به عراق، لیبی، تلاش برای نابودی سوریه و همچنین دخالت آشکار در انقلاب‌های رنگی در تعدادی از کشورها، از جمله در سال 2014 در اوکراین نمونه‎های بارز این سیاست هستند که همه اینها به قیمت جان صدها هزار نفر از مردم کشورهای مختلف تمام شده و منجر به هرج و مرج در مناطق مختلف کره زمین شده است.
سرگئی لاوروف همچنین گفت: "عملیات ویژه حفاظت از مردم دونباس به محض دستیابی به اهداف آن به پایان خواهد رسید و تحقق این اهداف برای تامین امنیت ملی روسیه بسیار با اهمیت است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала