واکنش آمریکا و ایران به انفجار کابل: این "خشونت بی‌معنا" باید پایان یابد

© Photo / twitter"۵۰ کشته و ده‌ها زخمی"؛ در آستانه‌ی عید فطر خانقاه صوفیان در کابل هدف قرار گرفت
۵۰ کشته و ده‌ها زخمی؛ در آستانه‌ی عید فطر خانقاه صوفیان در کابل هدف قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
عضو شوید
حمله روز گذشته بر خانقاه "خلیفه صاحب" در دارالامان کابل که شمار زیادی کشته و زخمی برجا گذاشت از از سوی ایالات متحده آمریکا و ایران محکوم شد.
دنبال واکنش‌ها به حمله بر خانقاه "خلیفه صاحب" در دارالامان کابل، اکنون رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا برای زنان افغانستان و توماس وست، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور افغانستان این حمله را "بی‌معنا و بیهوده" خوانده‌اند.
رینا امیری روز جمعه، (نهم ثور) در توییتی با اشاره به حمله روز گذشته بر خانقاه "خلیفه صاحب" در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل گفته است: "این خشونت بی‌معنا باید پایان یابد و عاملان آن باید پاسخ‌گو باشند."
توماس وست نیز در توییتی گفته است که حملات بیهوده و وحشتناک علیه افغان‌های بی‌گناه در هفته گذشته، از جمله در خانقاه "خلیفه صاحب" را محکوم می‌کند.
او در ادامه، خواستار پایان دادن به این حملات شده و گفته است که عاملان آن باید به دست عدالت سپرده شوند.
در همین حال سفارت ایران در کابل نیزحمله تروریستی امروز در مسجد خلیفه صاحب کابل را محکوم کرد.
در همین حال سفارت ایران در کابل توئیت کرد: ‏حمله تروریستی به مسجد خلیفه صاحب کابل بار دیگر نشان داد که جریان افراط در انجام جنایت به هیچ فرد مسلمانی اعم از شیعه و سنی رحم نمی‌کند؛ این سفارت ضمن محکومیت حادثه مذکور، امید دارد حکومت سرپرستی افغانستان در امر مبارزه با تروریسم و افراط و تأمین امنیت مردم این کشور موفق شود.
در انفجار روز گذشته ، در خانقاه خلیفه صاحب، در ساحه دارالامان کابل از مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل، 10 تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.
با این حال، آمارهای این انفجار متناقض است.
مسوولیت این حمله را تا کنون هیچ گروهی به عهده نگرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала