ایران: نگران امنیت اماکن دیپلماتیک ایران در افغانستان هستیم

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг посольства Исламской Республики Иран
Флаг посольства Исламской Республики Иран - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2022
عضو شوید
متقی همچنان در این صحبت تلفنی تاکید کرده است که نیروهای امنیتی افغانستان به طور کامل امنیت تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تامین خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه طالبان خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای نمایندگی‌های ایران در این کشور شد و امیرخان متقی نیز اطمینان داد که امنیت این اماکن تامین خواهد شد.
وزارت خارجه ایران روز گذشته با نشر یک بیانیه گفته است که در پی حوادث روزهای اخیر در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، شامگاه شب گذشته (30، اپریل)، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با "امیرخان متقی" سرپرست وزارت خارجه طالبان ضمن اعلام مراتب همدردی خود با مردم افغانستان، نسبت به تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های کشورمان در شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای آنها شد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2022
ایران خواستار حفظ امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خود در افغانستان شد
گفتنی‌ست که دومین گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و امیرخان متقی در دو هفته اخیر است.
در ادامه بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است که امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در گفت‌وگوی تلفنی امشب امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر و ارائه ارزیابی خود از تحولات امنیتی افغانستان، روابط دو کشور را مهم خواند.
متقی همچنان تاکید کرده است که نیروهای امنیتی افغانستان به طور کامل امنیت تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تامین خواهند کرد.
او افزود: "دشمنان دو ملت افغانستان و ایران درصدد هستند با اقدامات خود به روابط دو کشور آسیب وارد کنند".
قابل ذکر است که هفته گذشته، در پی انتشار تصاویری از شکنجه مهاجران افغان در ایران شماری از معترضین در کابل و همچنین سرکنسولگری این کشور در هرات تجمع کرده و اقدام به سنگ پرانی به این ساختمان‌ها کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала