والی طالبان برای غور: از پدر، مادر، ناموس، زندگی و همه چیز به خاطر نظام تیر هستم

© Sputnikغور
غور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2022
عضو شوید
والی گروه طالبان برای ولایت غور امروز در مراسم نماز عید گفت، که به خاطر نظام از پدر، مادر، ناموس، زندگی و همه چیز تیر است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، مولوی احمدشاه دین دوست والی غور گروه طالبان گفته است، که برای به‌خاطر نظام از پدر، مادر، ناموس، زندگی و همه چیز تیر است.
او این سخنان را با حضورصدها باشنده‌ ای این ولایت در مسجد جامع خاتم النبین شهر فیروزکوه در مراسم نماز عید بیان کرده است.
دین دوست هم‌چنان به نیرو‌های زیر دستش دستور داده است، که پس‌از این هر آن کسی‌که در بی‌نظمی، قتل و دزدی دست می‌زند بدون کدام معطلی آن‌را با شلیک گلوله ببندند.
او افزوده: "از همین تاریخ به بعد مجاهد که واقعا مجرم را به چشم سر می‌بیند و بالایش ضربه نمی‌کند (به‌قتل نمی رساند) او مجاهد واقعی نیست".
کشته شدن دو غیرنظامی در ولایت غور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
بازرسی خانه‌به‌خانه در غور؛ طالبان ده تن را شکنجه کرده اند
به گفته‌ی او، "کُشتن مجرم دفاع از نظام است، اگر مجاهد بفهمد، هر مجاهد که پس از این مجرم و بی‌بند‌بار را بزند، من خودم دست‌هایش را بوسه می‌زنم".
والی غور تصریح کرده است، که در این اواخر افراد زیادی برای بد نام‌سازی طالبان پشت پرده کار می‌کنند‌. او اما تأکید کرد که برای دفاع از نظام از همه چیز حتا ناموس‌اش تیر است.
او افزوده است: "اگر ما بفهمیم که نظام لطمه می‌خورد در برابر دفاع از نظام از پدر، مادر، ناموس، زندگی و همه چیز تیر هستیم، این گپ ما برای مجرمان اخطار است و فردا عملی می‌شود شما شاهد باشید‌‌".
اما برخی از فعالان مدنی ولایت غور می‌گویند، که این صحبت‌های والی غور زمینه را برای آدم‌کشی و قتل بیش‌تر می‌سازد.
محمد حسن حکیمی، رییس جامعه‌ی مدنی غور می‌گوید، با آن‌که طالبان طی بیست سال اخیر جز آدم‌کشی دیگر کار نداشته‌اند اما پس از "عفو عمومی" شان دستور شلیک مستقیم به مجرمین باعث زیر سوال رفتن محاکم مستقل آنان و افزایش آدم‌کشی خواهد شد.
حکیمی می‌افزاید، که این صحبت‌ها باعث می‌شود که طالبان افراد مخالف شان را تحت نام مجرم از بین ببرند.
والی غور این سخنان را در حالی مطرح کرده است که در یک هفته اخیر نزدیک به ده تن از نیروهای حکومت پیشین را طالبان در غور به اتهام هم‌کاری با جبهه‌ی مقاومت بازداشت کرده‌اند.
از طرف دیگر از سه روز به این طرف طالبان در ولسوالی تیوره غور تلاشی خانه‌به‌خانه را برای دست‌گیری نیروهای حکومت پیشین به راه‌ انداخته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала