چگونه جهان در آینده نزدیک از نگاه سیاسی و اقتصادی تقسیم خواهد شد؟

© Fotolia / KLimAx Fotoهمکاری امریکا روسیه در افغانستان
همکاری امریکا روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2022
عضو شوید
تلگراف از تقسیم جهان به دو بلوک مخالف در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، لیام هالیگان، ستون نویس تلگراف می نویسد، که جهان ممکن است در آینده نزدیک به دو بلوک اقتصادی متخاصم تقسیم شود.
به گفته این روزنامه‌نگار، رویدادهای اروپا منجر به تغییر تکتونیکی شد و مفهوم توزیع حوزه‌های نفوذ بین قدرت‌های بزرگ را بازگرداند. نویسنده مقاله پیشنهاد می کند، که دور جدیدی از رویارویی بین مسکو و واشنگتن می تواند کره زمین را به دو اردوگاه رقیب تقسیم کند و به دوران جهانی شدن پایان دهد. به نظر او، خطوط کلی اتحادهای آینده از پیش قابل مشاهده است. ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا دیگر روسیه را کشور دوست نمی دانند، اما کشورهای قدرتمندی در جهان هستند که روابط گرمی با آن دارند. از جمله اندونزیا، چین و هند هستند.
Директор Службы внешней разведки РФ Сергей Нарышкин перед началом совещания президента РФ Владимира Путина с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2020). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2022
ناریشکین: امروز روسیه در حال ایجاد یک جهان چند قطبی واقعی است
همانطور که ناظر خاطرنشان کرد، این نیروهای تأثیرگذار از مسکو حمایت سیاسی می کنند و تجارت با آن را افزایش می دهند. هالیگان می نویسد: "زمانی که غرب بانک های روسی را از سیستم سوئیفت حذف کرد، این UnionPay چینی بود که برای کمک به روسیه در جریان تجارت و پرداخت های خارجی وارد عمل شد.
وی یادآور شد، که در دوران شوروی، همه خطوط لوله نفت و گاز در جهت اتحادیه اروپا متمرکز شده بود. این مقاله نویس پیشنهاد می کند که اکنون مسکو صادرات را متنوع می کند و بزرگراه های انرژی را به سمت بازارهای پررونق آسیا می سازد تا به بروکسل وابسته نباشد.
افزون بر این، پکن در تابستان امسال میزبان چهاردهمین نشست سران بریکس خواهد بود. این نشریه می گوید برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی در حال حاضر روی ایجاد سیستم های پرداخت، آژانس های رتبه بندی و زیرساخت های مالی کلیدی مستقل از غرب کار می کنند.
هالیگان گفت: "ژئوپلیتیک واقعاً بازگشته است".
یادآوری می کنیم، که مسکو در 24 فیبروری عملیات ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی کردن کیف انجام شود تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول اقدامات خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به عدالت سپرده شوند.
همانطور که در وزارت دفاع روسیه مشخص شده است، ارتش روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای مسلح اوکراین حمله می کند. نیروهای مسلح پیش از این وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала