امریکا به‌خاطر اشتباهات خود مردم قحطی‌زدۀ افغانستان را مجازات کرد

© Sputnik / Ramil Sitsikov /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2022
عضو شوید
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن به خاطر اشتباهات خود مردم قحطی‌زده افغانستان را با مسدود کردن دارایی های این کشور مجازات کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات توجه خود را به درخواست دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازامان ملل از واشنگتن برای آزادسازی دارایی های خارجی افغانستان جلب کرد.
زاخارووا خاطرنشان کرد که در واقع یک فاجعه انسانی مطلق پیش روی افغانستان است- براساس برآوردهای کمپین حقوق بشر (HRC)، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کشور ناامن غذایی و میلیون ها نفر نیازمند مراقبت های طبی فوری هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در تلگرام خود نوشته است: "حقیقت که امریکایی اهمیت نمی‌دهند و فرمان اجرایی 14064 آنها در مورد انسداد دارایی های کابل هنوز به پا برجاست. در نتیجه هفت میلیارد دالری که مردم این کشور مانند هوا به آن نیاز دارند هنوز مسدود است. علاوه بر این، امریکایی ها تصمیم می‌گیرند که پول های دیگران را کجا خرچ کنند. و بعد هم، جزئیات یک گزارش نظامی محرمانه از پنتاگون در مورد تسلحیات باقی مانده در افغانستان در رسانه های امریکایی "نشت شد". چه تصادفی، با قضاوت براساس داده‌های کارشناسان پنتاگون، امریکا تجهیزاتی را در افغانستان به ارزش... به همان اندازه... 7 میلیارد رها کرد. چه عجيب!"
وی همچنان نوشته است: "اگر این زنجیره منطقی را ساده کنیم، حلقه های غیرضروری را خذف کنیم. انیگونه می‌شود: امریکایی ها به دلیل اشتباه محاسباتی فاجعه بار در برنامه‌ریزی نظامی، فساد کامل در صحنه و عدم درک وضعیت افغانستان، پس از یک فرار شرم‌آور از این کشور، اموال خود را در آنجا رها کردند. آنها با درک این که هیچ کس آن (تسلیحات باقی مانده) را به آنها پس نمی‌دهد، تصمیم گرفتند که به مردم افغانستان که به گفته آنها به خاطر آزادی آنها 20 سال جنگیدند، پول ندهند. در نتیجه، آنها دقیقاً افرادی را که از گرسنگی، سرما و بیماری رنج می برند، مجازات کردند. - مجازات اشتباهاتشان این اوج بدبینی است".
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در ماه فبروی فرمان اجرایی برای مسدود کردن 7 میلیارد دالر از دارایی های بانک مرکزی افغانستان در امریکا را امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала