خبرنگاران از محدودیت‌ها در پوشش رویدادهای امنیتی انتقاد کردند

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Техника представителей СМИ на большой пресс-конференции президента РФ Владимира Путина
Техника представителей СМИ на большой пресс-конференции президента РФ Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2022
عضو شوید
شماری از خبرنگاران در کابل از آنچه که محدودیت ها در پوشش رویدادهای امنیتی از سوی نیروهای طالبان می‌دانند، انتقاد می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به گفته آنان، در بیشتر رویدادهای امنیتی که در هفته‌های پسین رخ دادند نیروهای امنیتی به خبرنگاران حتا اجازه رفتن به محل رویدادها را نداده اند.
از وضع محدودیت ها بر پوشش رویدادهای امنیتی پس از آن انتقاد می‌شود که روز گذشته نیروهای طالبان به خبرنگاران اجازه پوشش انفجار مرگبار را در دارالامان نداند.
جواد اعتماد، خبرنگار، گفت: "حق دسترسی به اطلاعات محدود شده، وقتی خبرنگاری برای پوشش یک رویداد به ویژه رویدادهای امنیتی به محل حادثه می‌روند برای شان اجازه داده نمی‌شود تا از آن رویداد اطلاع رسانی بکند".
خبرنگارانی که روز جمعه برای پوشش این رویداد رفته بودند، می‌گویند که با برخورد نادرست برخی از نیروهای طالبان رو به رو شده اند.
رضا، تصویر بردار طلوع نیوز، گفت: "ما دیروز رفتیم و یکی از رویدادهای غم‌انگیز دیگر را پوشش می‌دادیم که از سوی نیروهای امارت اسلامی با برخورد فزیکی مواجه شدیم".
در همین حال، نهادهای پشتیبان رسانه ها وضع محدودیت ها را بر کار اطلاع رسانی پذیرفنتی نمیدانند و خواهان رسیده گی به این گونه چالش ها استند.
اما مقام‌های امنیتی اطمینان می‌دهند که به آزادی بیان متعهد استند.
بر بنیاد آمارهای نهادهای پشتیبان رسانه ها در هشت ماه گذشته نزدیک به 140 رویداد خشونت در برابر خبرنگاران در کشور به ثبت رسیده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала