Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

17 سال از چیپ زیبای مسی گذشت؛ شروع تاریخ‌سازی مسی برای بارسا با پاس رونالدینیو+ویدیو

© AP Photo / Joan MonfortLeo Messi, futbolista argentino
Leo Messi, futbolista argentino - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2022
عضو شوید
در چنین روزی افسانۀ بارسلونا نخستین گل خود را برای این تیم به ثمر رساند.
به گزارش اسپوتنیک، 1 می 2005 یعنی دقیقاً 17 سال پیش، لیونل مسی اولین گل خودش را در بارسلونا در جریان پیروزی دو بر صفر تیمش برابر آلباسته به ثمر رساند.
در مسابقه با آلباسته، فرانک رایکارد مسی را در دقیقه 87 به جای اتوئو وارد میدان کرد و او دو دقیقه بعد با پاس زیبای رونالدینیو، با ضربه چیپ توپ را وارد دروازه کرد. اما داور این گل را آفساید گرفت و مردود اعلام کرد. التبه در تصاویر آهسته مشخص شد که مسی در آفساید نبود و داور اشتباه کرد.
اما یک دقیقه بعد باز هم مسی با پاس رونالدینیو صاحب فرصت شد و این بارهم ضربه چیپ او وارد دروازه شد تا اولین گل مسی در بارسلونا رقم بخورد و بارسا این بازی را دو بر صفر پیروز شود.
مسی که اولین بازی خود را در تیم اصلی بارسلونا در اکتبر انجام داده بود در حالی که 17 سال و 114 روز سن داشت و به جوان‌ترین بازیکن بارسلونا تبدیل شد که در لالیگا بازی کرده است (البته این رکورد او توسط بویان کرکیچ شکسته شد). مسی سپس هفت مسابقه دیگر در لالیگا بازی کرد تا اولین گل خودش را به ثمر برساند.
بارسلونا آن سال توانست پس از 6 سال دوباره قهرمان لالیگا شود و مسی اکنون حتی یک سال بعد از خروج از بارسلونا و لالیگا بهترین گلزن تاریخ این مسابقات است.
لئو در بارسلونا آمار فوق‌العادۀ 672 گل و 303 پاس گل را به ثبت رسانده و خود را به یکی از اسطوره‌های معاصر این باشگاه تبدیل کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала