تخلیه شدگان از آزوفستال: ملی گرایان اجازه نمی دادند مردم از کارخانه خارج شوند+ویدیو

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaМеталлургический комбинат "Азовсталь" в Мариуполе
Металлургический комбинат Азовсталь в Мариуполе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2022
عضو شوید
تخلیه شدگان "آزوستال": ملی گرایان آنها را از کارخانه راه ندادند و مجبور به حفر سنگر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سربازان کندک آزوف (که پرونده جنایی علیه آنها در فدراسیون روسیه آغاز شده است) غیرنظامیان را با وجود راهروهای بشردوستانه اعلام شده از ترک آزوفستال منع کردند و آنها را مجبور به حفر گودال کردند. این ویدیو روز دوشنبه توسط وزارت دفاع فدراسیون روسیه منتشر شد.
طوری که یکی از زنان گفت، ملی گرایان با وجود اعلام راهروهای آدامس در رادیو، به بهانه اینکه سربازان روسی در خیابان به آنها شلیک خواهند کرد، اجازه ندادند غیرنظامیان از کارخانه خارج شوند.
زن مسن دیگری که از این نیروگاه تخلیه شده است، گفت که "افراد آزوف" تلاش کرد با وجود اینکه مردم از گرسنگی خسته شده بودند، غیرنظامیان از جمله پسرش را مجبور به حفر سنگر کند.
خاطرنشان می شود که غیرنظامیانی که می خواستند به مناطق تحت کنترل کی‌یف بروند به نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شدند.
در زمان اعلام جمهوری خلق دونتسک، در سال 2014، ماریوپل با حدود 450 هزار نفر جمعیت، دومین شهر این جمهوری پس از دونتسک بود، اما در جون همان سال، نیروهای امنیتی اوکراین دوباره کنترل ماریوپل را به دست گرفتند. در 7 مارچ، 12 روز پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، معاون فرمانده کندک وستوک، الکساندر سمیونوف، اعلام کرد که شهر محاصره شده است و پاکسازی مناطق جداگانه آن آغاز شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала