سمنگانی: اسلام نگفته در روزه و عید از عرب‌ها پیروی کنید

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2022
عضو شوید
معاون سخنگوی طالبان در پیوند به اینکه "اعلام عید از سوی امارت اسلامی با استقبال چندان جدی مردم روبه‌رو نشده" می‌گوید که لازم نیست در مسایل چون روزه و عید حتما از عرب‌ها پیروی کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، حکومت طالبان در حالی دیروز یک‌شنبه(11، ثور) را اول عید فطر اعلام کرد که اکثر کشورهای اسلامی به شمول عربستان سعودی، امروز دوشنبه را اول عید فطر گفته است.
بخشی عظیمی از شهروندان افغانستان نیز از اعلامیه طالبان پیروی نکرده و گفته‌اند که مطابق اعلام عربستان سعودی و ایران عید می‌کنند.
بسیاری مردم در شبکه‌های اجتماعی از طالبان پرسیده‌اند که با کدام ابزار و تخصص، هلال ماه را دیده‌اند؟ درحالیکه عربستان سعودی مجهز به ابزار تخصصی، دوشنبه و کشور ایران سه‌شنبه را روز نخست عید اعلام کرده‌اند.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات در برگه توییترش نوشت: "آنانی‌که جهاد افغان‌ها را به عرب‌ها نسبت داده و به این بهانه تمام عرب‌ها را‌ دشنام می‌دادند، امروز امارت اسلامی را در مسئله عید به بهانه‌ی‌ پیروی نکردن از عرب‌ها‌ ملامت می‌کنند!"
وی افزود؛ "اسلام هرگز نگفته است در روزه و عید از عرب‌ها پیروی کنید. محبت عرب‌ها در قلب ایشان مداوم باد!"
این درحالی است که در سال‌های گذشته، دولت افغانستان به طور سنتی براساس تصمیم دولت سعودی عید اعلام می‌کرد، اما طالبان امسال ستاد استهلال تشکیل داده‌ و گفته‌اند که از این پس، خود رأسا اقدام به رویت هلال می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала